Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av funshine
Funderade lite på formen på långsjalar igår då jag försökte knyta ihop sambon och bebisen. 70 cm bredd behövs ju på mitten till smokingbältet men sedan blir det ju knöligt när man gör krysset. Visst är han ju ff ganska liten men så mkt tyg lär ju knappast behövas. Går ju att vika dubbelt men då blir det ju svårare att spänna åt kanterna olika mkt.
Funderade en stund på saken.
Varför görs inte sjalen elliptisk fast med spetsiga ändar(som ett öga). Funkar det dåligt dvs. har jag glömt att tänka på ngt. eller är det så att det bara är jobbigare att klippa och fålla?
Eller är det helt enkelt så att jag har för mkt fritid och tänker för mkt. Eller för lite fritid, för att testa själv borde ju lösa frågan ganska omgående.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Det blir ju svårare att breda ut tyget ordentligt över axlar å rygg om man bär på magen. Så komforten skulle nog inte bli lika bra (tror jag)
Å sen när man brer ut själva "krysset" över barnet så behövs ju allt tyg där för att ge stadga. Å blir svårt att kunna bre ut tyget under rumpan så att det går från knäveck till knäveck om den skulle vara smalare. Så nej ärligt talat tror inte jag att det lät som en så bra idé :roll:
Användarens profilbild
Av tinaw
Problemet med vävda tyger är att de töjer sig mer på diagonalen än på raken. Om man diagonalklipper en kant blir den svår att spänna åt helt enkelt.
Användarens profilbild
Av funshine
Ah töjningen där har vi det. Visste att det var nåt jag inte tänkt på. Tack båda två.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?