Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fulfot
Har min mans gamla fleecetröja (100% polyester) som jag tänkte modifiera till bärtröja.
Har tänkt klippa ett horisontellt hack på tröjans framsida och ett på baksidan så huvudet kan titta ut där. Sedan funderade jag på om man kan sy dit en ring av tyg runtom och avsluta med ett resår så att det inte blir kallt i halsen.

Det måste vara många pysselnissar här som redan har sytt något liknande, tänkte höra hur ni har gjort innan jag börjar klippa och sy. Har inga krav på att den ska bli snygg, bara den fungerar och inte är alltför svår att göra.
Användarens profilbild
Av Luna
Fulfot skrev:Har min mans gamla fleecetröja (100% polyester) som jag tänkte modifiera till bärtröja.
Jag tänkte detsamma på förmiddagen om min sambos gamla fleecetröja.

Jag är nog en pysselnisse innerst inne, men två små barn gör för min del att tid och energi inte räcker till att förverkliga ideerna jag får. Har alltså inget bra tips att ge utan hakar på tråden och hoppas på tips jag med. Efterlyser också tips hur man kan göra för den vuxne i halsringningen så att det går att använda tröjan både för mag- och ryggbärning.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tror inte det blir så bra att ha öppning både fram och bak, man får nog välja det ena om det ska bli riktigt bra. annars blir det ju en irriterande glipa på andra sidan? :mitvit:
Användarens profilbild
Av Fulfot
diddeldi skrev:jag tror inte det blir så bra att ha öppning både fram och bak, man får nog välja det ena om det ska bli riktigt bra. annars blir det ju en irriterande glipa på andra sidan? :mitvit:
Lite svår att vända på bara för det är dragkedja en bit ner. Funderade på tryckknappar eller kardborre så man kan stänga den sida som inte används.
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jag har sytt om en tröja, jag har bara gjort öppning fram.
Jag gjorde en djup urringing, mätte med bebis i sjal hur stor öppningen skulle vara.
Sen satt jag dit en muddkant.
Har ingen bild nu men kanske kan fixa en ikväll.
Vill du ha både för rygg och mage kanske det är lättast att ta två tröjor. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?