Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kotten
Nu har jag köpt garn och ska göra en buscilla-halsduk, receptet finns i en annan tråd.
Men jag fattar inte vad hon menar med att jag ska "lägga upp maskor med dubbelt garn". Menar hon att jag gör en maska med dubbla garntrådar, så det liksom blir två öglor i en maska? Ska man sen behandla de två öglorna som en maska?
Användarens profilbild
Av Eld77
Utan att ha läst Buscillas tråd (jag tittade snabbt men hittade den inte) skulle jag tro att det är precis det hon menar, dvs att du har två trådar från olika nystan som du behandlar som en. Jag har själv stickat kläder så och det är inte särskilt svårt, är dessutom jättesnyggt om det är lite färgskillnad på trådarna.
Användarens profilbild
Av Kotten
Tusen tack Eld77! Jag återkommer förmodligen med fler stickfrågor.
Användarens profilbild
Av Eld77
Bissa skrev::app: åå, det är roligt att sticka väl man kommer igång.. men jag brukar glömma hur man lägger upp maskor mellan gångerna och kör in i väggen vid varje fel :purskis:
Jag börjar äntligen minnas hur man lägger upp, men blir vanligen avbruten så ofta att jag till sist gömmer stickningen och glömmer bort den. Det kan vara lite svårt att sticka när två katter och en liten hustomte alla vill leka med nystanet... :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?