Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Idag har jag klippt en massa bitar i 55x55 cm storlek.
De ska bli servetter till bröllopet. Om det hinns med. :)

Har klippt 76 bitar!!
Men jag hade inte tyg så att alla blir i samma färg så jag har ett gäng i vitt, ett gäng i lila, ett gäng i blått och några stycken i batikblått.
Färgglatt och tjusigt blir det nog.

Nackdelen med mitt klippande idag var att jag blev tvungen att klippa sönder 3 st hemmagjorda ringsjalar och en hemmagjord långsjal för att få tillräckligt med tyg till servetterna. Fördelen är att jag fick lös 3 par ringar. :)

Nu ska det bara fållas så jag har det jag gör ett tag framöver.

Jag som nästan hade funderingar på att sy en Thai-väska med. Men det får bli senare det. Efter bröllopet typ.
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Åhh vilket jobb :shock: , imponerad :D

Jag tycker att jag är lite pysslig, men jag kommer INTE sy egna servetter den dagen jag gifter mig. men kanske klänningen
Användarens profilbild
Av linafelicia
Oj, vad impad jag blir.
Jag har två servetter som har legat nålade men osydda sen jag vävde dom 1999 :oops: och dom lär nog ligga där lika många år till.
Kanske ska skicka dom till dig :Hahaa:
Användarens profilbild
Av zmurfan
linafelicia skrev:Oj, vad impad jag blir.
Jag har två servetter som har legat nålade men osydda sen jag vävde dom 1999 :oops: och dom lär nog ligga där lika många år till.
Kanske ska skicka dom till dig :Hahaa:
Nåla? Ska man göra sånt med? Jag stryker och pressar en fåll och sen syr jag på det. Klarar inte att ha nålburk framme när jag har barnen i närheten.

Jag tror jag klarar mig, linafelicia, jag behöver inte fler servetter nu. Det räcker med de här 76 st. :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Idag har jag sytt 28 vita/beiga tygservetter.
Nu är det bara en drös med blå och lila samt de batikblå kvar.
(76-28=48)
Undras om jag får ungefär lika många av alla färgerna?

Cinnamon, om du läser det här, nu har jag riktigt slaktat min första ringsjal som jag fick av dig. Förut plockade jag ju ringarna av den. Nu fick jag ut 3 servetter från den med. Jag har även slaktat alla ringisar som jag sytt som jag hade kvar hemma. (1 batikblå och 2 vita) Och min andra hemmasydda långsjal är slaktad med. Den batikblå långisen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?