Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mi
Jag håller på och försöker sticka raggisar men jag begirper inte vad en maskbåge är :whut: Har försökt google man har inte hittat någon vettig förklaring. :gaah:

Någon vänlig själ som vill guida mig i denna stickarvärld? :urule: :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
Om du tänker dig att varje maska ligger om stickan så är den del av maskan som ligger mot dig den främre maskbågen och den delen som är bortom stickan från dig räknat den bakre maskbågen. Gick det att förstå?
Användarens profilbild
Av Mi
Fryle skrev:Om du tänker dig att varje maska ligger om stickan så är den del av maskan som ligger mot dig den främre maskbågen och den delen som är bortom stickan från dig räknat den bakre maskbågen. Gick det att förstå?
Emm... är det tråden mellan maskorna? om en maska är på varsin sida? :oops: :dum:
Användarens profilbild
Av Mi
Ungefär såhär:

Det står "På nästa V=rätsidan stickas 13 m, 2m tills rätt i bakre maskbåge, 1 rm, vänd, lyft 1 m, 5 am, 2 am tills, 1 am, vänd, lyft 1 m, 6 rm, 2 m tills i bakre maskbåge, 1 rm, vänd, lyft 1 m, 7 am, 2 am tillsm, 1 am, vänd"

Alltså jag fattar verkligen ingeting och jag vill så gärna kunna.. :purskis: Resåren gick bra och hälen men sen är jag fast, måste man se när någon gör?
Användarens profilbild
Av Kaja
Nä. Det är alltså själva maskan.

En maska som sitter på en sticka består av 2 maskbågar. En främre och en bakre. Oftast när du stickar vanlig rätstickning så stickar du genom främre maskbågen, men, man kan sticka genom bakre maskbågen. Det handlar alltså om vilken sida av stickan som du för in den andra stickan från. Det kallas för vridna maskor.

Själv stickar jag faktiskt ALLTID vridna maskor... Det går mycket fortare.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?