Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanfora
Vad har ni sytt för fina julklappar (och annat!) egentligen? Återigen efterlyser jag inspiration, med bilder, på era fina grejer. Jag har tyg, men ingen fantasi. Så, visa mig vad ni inte visat oss förut :-)
Användarens profilbild
Av Sanfora
Ja, jag hade aldrig hunnit - men du är väl en supersömmerska :-), det funkar nog. (Visst köpte du ett brunt 70talstyg av mig, med cirkustyper på? Har det blivit något av det, eller använder du dem som gardiner?)

Jag föregår m gott exempel och visar mina tre tetranessesärer och någon slags väska. Allt utom den vita är sydda i farmors gamla vaxduksstuvar från 60 och 70talet. Väskan ska jag skicka till framor, den får hon ha sina bankpapper i när hon går till banken, nu har hon dem nervöst i en plastpåse... Bilden gör inte färgerna riktigt rättvisa...
Bild
Användarens profilbild
Av Caroline
Åh vad fina. :vågen:
Jag har tänkt att jag ska sy en drakcape till Malte, men jag får se om jag hinner. Första projektet är hans gardiner, men det blir ingen julklapp precis.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Caroline skrev:Åh vad fina. :vågen:
Jag har tänkt att jag ska sy en drakcape till Malte, men jag får se om jag hinner. Första projektet är hans gardiner, men det blir ingen julklapp precis.
Tack :-) Nä, gardiner till barn, det är lite som dammsugare till mamma, liksom - det är väl bra, men inget man vill ha i present ;-)

Drakdräkt låter kul, har du mönster till det?

(Hur går det med matbordet förresten...? ;-))
Användarens profilbild
Av florin
Sanfora skrev:Ja, jag hade aldrig hunnit - men du är väl en supersömmerska :-), det funkar nog. (Visst köpte du ett brunt 70talstyg av mig, med cirkustyper på? Har det blivit något av det, eller använder du dem som gardiner?)

Jag föregår m gott exempel och visar mina tre tetranessesärer och någon slags väska. Allt utom den vita är sydda i farmors gamla vaxduksstuvar från 60 och 70talet. Väskan ska jag skicka till framor, den får hon ha sina bankpapper i när hon går till banken, nu har hon dem nervöst i en plastpåse... Bilden gör inte färgerna riktigt rättvisa...
Bild
Åh :love: Vilka fina vaxdukar!!!!!!

Jag har inte sytt nått av gardinerna ännu men det kommer nog, de ligger i tryggt förvar med mina övriga retro-textiler :D

Jag sitter just nu och knåpar på smycken till brorsans döttrar, blir nog som jag tänkt faktiskt :D Bild kommer nog imorgon...
Användarens profilbild
Av Caroline
Sanfora skrev:
Tack :-) Nä, gardiner till barn, det är lite som dammsugare till mamma, liksom - det är väl bra, men inget man vill ha i present ;-)

Matbordet fick en svart vaxduk på sig, sen hamnade det plötsligt långt ner på prioriteringslistan. :-)
Drakcapen har jag ingen beskrivning på. Jag hade lite tyg över hemma och hoppas att det kan knåpas ihop till något som Malte uppskattar. Jag är inte jätteduktig på att sy, så det måste bli något enkelt.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Caroline skrev:
Sanfora skrev:

Matbordet fick en svart vaxduk på sig, sen hamnade det plötsligt långt ner på prioriteringslistan. :-)
Drakcapen har jag ingen beskrivning på. Jag hade lite tyg över hemma och hoppas att det kan knåpas ihop till något som Malte uppskattar. Jag är inte jätteduktig på att sy, så det måste bli något enkelt.
Men så bra, hallelulja för snygga vaxdukar.! :-D Jag har inte åtgärdat något av det jag skulle göra i målningsväg, men det går bra ändå ;-)

cape överhuvudtaget är ju alltid roligt att klä ut sig med, kanske ska försöka knåpa ihop något här också...
Användarens profilbild
Av zandrama
Några bra tips är annars:
Tehuva
Äggvärmare
Näsduksfodral
Nyckelband
Börsar
Necessärer
Smycken

Napphållare
Blöjpåsar (Dipees/wipees)

Eller från andra tråden:
Tavlor
Salvor
Sockar
Vantar
Mössor
Müsli eller annat gottis i fin burk
Geléljus eller stearínljus
Tvålar

Jag har dock itne bild på det här. :P :roll:
Användarens profilbild
Av Sanfora
zandrama skrev: Jag har dock itne bild på det här. :P :roll:
men stort tack för tipsen! :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?