Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Jag är sugen på att sy en MT för att bära Vince i, men funderar över vilka mått som passar? Ni som sytt MT:s för småttingar - kan ni komma med lite input?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
jazoo skrev:Jag är sugen på att sy en MT för att bära Vince i, men funderar över vilka mått som passar? Ni som sytt MT:s för småttingar - kan ni komma med lite input?
Jag skulle vilja säga att man inte behöver anpassa alltför mycket (för då växer de ju ur den så fort). Jag bar Björn (med benen utanför) när han var tre månader i den som vi samtidigt bar Karin i. En MT är ju oftast så pass mjuk att det går att fösa ihop tyget mellan benen på dem.
Användarens profilbild
Av jazoo
Dorotea skrev:Tassar in och frågar: Kan man inte bära nyfödingar med benen hopknölade framför/under sig i en MT? Jag hade tänkt satsa på det i en MT som jag har skaffat nu till lill-bebisen.

Eller i vaggposition?

:novis på att sjala/MT-a nyföding:
Jo, det går absolut, så gör jag i vår mt. Det var egentligen kanske inte så mycket grenen jag tänkte på utan höjd o äne nackstöd. Min mt är anpassad fö ett större barn, och betydligt lägre i ryggen o inget huvudstöd = inte tillräckligt med stöd för rygg o nacke för V.
Användarens profilbild
Av jazoo
Dorotea skrev:
jazoo skrev:
Dorotea skrev:Tassar in och frågar: Kan man inte bära nyfödingar med benen hopknölade framför/under sig i en MT? Jag hade tänkt satsa på det i en MT som jag har skaffat nu till lill-bebisen.

Eller i vaggposition?

:novis på att sjala/MT-a nyföding:
Jo, det går absolut, så gör jag i vår mt. Det var egentligen kanske inte så mycket grenen jag tänkte på utan höjd o äne nackstöd. Min mt är anpassad fö ett större barn, och betydligt lägre i ryggen o inget huvudstöd = inte tillräckligt med stöd för rygg o nacke för V.
M-hm. Hur högt behöver det vara i ryggen för att nå över din bebis? Jag har iofs huvudstöd på min så den borde väl funka hoppas jag.
Vet inte, jag har inte mätt min mt, men den går liksom precis upp till nacken... Kan kolla ikväll om du vill (påminn mig om jag glömmer). Sen är det lite andra grejer som gör att den inte riktigt passar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?