Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ms_chili
Är det svårt?
Klarar en novis av det?
Tar det lång tid?

Var kan man köpa lite saker så man kan testa om man ens klarar sy... :hmm:
Användarens profilbild
Av teres
Du får komma på sykurs! :D

Det är inte vidare svårt och det räcker med symaskin som klarar raksöm och zigzag, det som är besvärligt om du vill ha ett eget mönster, finns en hel del gratis på nätet med olika bra passform. Ett bra sätt är att börja med formsydda, ta frotte som du har hemma och prova!
Användarens profilbild
Av ms_chili
teres skrev:Du får komma på sykurs! :D

Det är inte vidare svårt och det räcker med symaskin som klarar raksöm och zigzag, det som är besvärligt om du vill ha ett eget mönster, finns en hel del gratis på nätet med olika bra passform. Ett bra sätt är att börja med formsydda, ta frotte som du har hemma och prova!
Tack!
Har du någon bra länk där man kan hitta mönster?
Vi använder Fuzzi och dom sitter kalasbra på bägge småkillarna... Så nått som liknar dom kanske...
Hur lång tid tar det uppskattningsvis att sy en blöja?
Tid är ju det man har ont om och jag vill gärna kunna se att dom blir klara utan förmånga avbrott... (Ville sy en Onbag men fick hör att de tog massor med timmar att göra så de frå jag hoppa över.)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Nej, det är inte så svårt. Jag har köpt nästan allt material på kidsinthegarden.se, men vill du beställa från Sverige så har babyheaven.se och pinkgreen.se lite av vart.

Vet inte hur lång tid det tar att sy en blöja faktiskt, jag har sytt massor men dels syr jag oftast flera på en gång, sedan brukar jag alltid bli avbruten en massa också...
Användarens profilbild
Av ms_chili
Vilka mönster använder ni?
Hur många blöjor får man ut på en yard? :hmm:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag syr efter ett eget mönster, typ som en modifierad Swb variant & får ut 6 blöjor i storlek medium (42cm hög) på en yard. Syr jag i ett sträck tar det mig, inkl. knappning max 30 minuter att sy en blöja, men det är ytterst sällsynt att jag syr i ett sträck. Jag gör som så att jag syr ihop nästan hela blöjan, lämnar öppet i bakkant, sen knappar jag & sen syr jag resårer & ihop det sista. Oftast har jag 6-8 blöjor som jag ska knappa & det är den biten som tar längst tid..tycker knappandet är trist & det blir ju inte bättre av att jag samlar på hög :lol:

Men jag tycker inte det är svårt att sy blöjor, jag klarar det & jag har inte sytt mer än i syslöjden innan..möjligtvis nån raksöm här & där. Det svåra tycker jag har varit att hitta ett mönster som passar, men som teres sa så finns det massor med gratismönster att hämta hem.
Användarens profilbild
Av teres
vill du komma och testa är du välkommen, bor granne med jag71 och där har du ju varit! har ingen telefon eller internet så vill du komma i kontakt pm så kan vi höras senare!
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Humleblomstern skrev:
LisaMarie skrev:Jag har köpt nästan allt material på kidsinthegarden.se, ...
Det fanns ju otroligt mycket fint där. Kommer du ihåg vad frakten går på? Jag hittar ingen köpinformation alls på deras hemsida... :?
Frakten beräknas på vikten. Om du går till varukorgen och klickar på "estimate shipping" och anger sweden så beräknar den frakten.

Jag fick förresten ett mail häromdagen med en rabattkod ifall du beställer nu i dec.

"We're pleased to offer you a Store Coupon 10% off orders of $20 or more :)
thank you!

You can redeem this coupon during checkout. Just enter the code in the box
provided, and click on the redeem button.

The coupon code is decKITG"
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?