Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lynn
Hej,

Tänkte förbereda inför nästa sommar redan nu genom att börja skissa upp en sommar-mei tai. Det som är viktigt för mig är att tyget inte är för elastiskt, och att den är riktigt riktigt riktigt sval (helst så att det blåser igenom) eftersom både min dotter och jag är extremt varma av oss.

Jag har fått tips på Solarveil. Någon som testat detta tyg och vet hur det beter sig?

Twill har jag också fått förslag på - samma där - är det någon som har erfarenhet?

Helst hade jag velat ha tyg med hål i (typ vattenringsjalstyget på BäraNära) men har fått veta att det inte lämpar sig särskilt bra, dels på grund av elasticiteten, dels på grund av att sömmarna blir för belastade. Någon som har en lösning på detta är väldigt välkommen :wink:

Sedan funderar jag på det ultimata huvudstödet. Nästa sommar kommer antagligen bli att bara bära på ryggen, så hur löser man det med huvudstöd? Madeleine vill gärna slippa sådant när hon är vaken, men eftersom hon kommer sitta på ryggen nästa år så känns det ju bra om något håller huvudet om hon somnar... :hmm:

Alla tips mottages tacksamt!
Gå till kupan och köp dig ett par linnedukar att sy din meitai av. Visserligen har jag ingen erfarenhet av linnemeitai, men man har ju hört att det är svalt med lin i alla fall, och dukar brukar vara tunna och av bra kvalité.
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag sydde en sommar-MT inför Mexicoresan, men var så kär i Manducan att MT´n inte blev använd alls :lol:

Jag gjorde min med paneltyg i dubbel solarweil och rejält brett kantband runt panelen (minst 5 cm är det nog?), och ofodrade breda utbredbara axelremmar.
Av Lynn
Lydia:
vad tyckte du om solarveilen? Var den stadig eller elastisk? Lätt att sy i?

Tivedstrollet:
Lin var en jättebra idé ju! Det vet man ju själv att linnekläder är svala och sköna :tumup:
Användarens profilbild
Av Lydia
Lynn skrev:Lydia:
vad tyckte du om solarveilen? Var den stadig eller elastisk? Lätt att sy i?

Tivedstrollet:
Lin var en jättebra idé ju! Det vet man ju själv att linnekläder är svala och sköna :tumup:
inte elastisk, men jag ville ha dubbla lager för att det skulle kännas bra/säkert etc.
Inte speciellt svår att sy i.

(har nog både lite solarweil och en färdig MT till salu..)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?