Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MariaL
Hej!
Jag har varit på julmarknad i helgen och klämt och känt på en massa jätte fina och superulliga, som tovade lovika vantar. Jag köpte inga men blev väldigt sugen på att prova att sticka ett par till mig själv. Är det någon som vet om man skall använda något speciellt jätte mysigt lovika garn för att få till det? Vad har ni för garn tips? Hemsida? Har någon också ett bra mönster eller annat tips?

Maria
Användarens profilbild
Av erisara
Nu var det länge sedan jag stickade lovikkavantar men jag har för mig att garnet brukar kallas just lovikkagarn och jag vet att jag brukar se det i garnaffärer. Jag har tyvärr bara webköpt garn från www.garntjanst.se (som i och för sig har lovikkagarn) men jag är säker på att det snart dyker upp någon med en mer gedigen länklista på garnförsäljare på nätet.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Åh hej vad längesen!! Jag vet inte alls men min kompis mamma stickade så snygga till henne, svarta med svart/lila flätor och mönstet längst uppe. Fast...det var säkert 13 år sen :roll: Men då tyckte jag det var så snyggt =) Och Melinas kompis har låga tjocksockar som ser ut som en lovikkavante, supersnygga!
Av MariaL
Jennelii skrev:Åh hej vad längesen!! Jag vet inte alls men min kompis mamma stickade så snygga till henne, svarta med svart/lila flätor och mönstet längst uppe. Fast...det var säkert 13 år sen :roll: Men då tyckte jag det var så snyggt =) Och Melinas kompis har låga tjocksockar som ser ut som en lovikkavante, supersnygga!
Jennellii :hello: jag är mest här inne och läser, det är sällan jag skriver. Jag var på julmarknaden på Gammlia i går, och fick ett sådant behov av snygga vantar.

Ja, garnet verkar heta lovika garn men är det någon som vet om det finns olika sorter och vilket som är mysigast?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
MariaL skrev:
Jennelii skrev:Åh hej vad längesen!! Jag vet inte alls men min kompis mamma stickade så snygga till henne, svarta med svart/lila flätor och mönstet längst uppe. Fast...det var säkert 13 år sen :roll: Men då tyckte jag det var så snyggt =) Och Melinas kompis har låga tjocksockar som ser ut som en lovikkavante, supersnygga!
Jennellii :hello: jag är mest här inne och läser, det är sällan jag skriver. Jag var på julmarknaden på Gammlia i går, och fick ett sådant behov av snygga vantar.

Ja, garnet verkar heta lovika garn men är det någon som vet om det finns olika sorter och vilket som är mysigast?
Lovikka tror jag är ett sånt där skyddat namn. Vad jag vet så är det bara en sorts garn (som kan finnas i iolika färger, men bara en grovlek). Trooor jag, alltså ;-).
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
lovikka finns i olika grovlekar, såg babylovikka förra v. lite tunnare. man kardar lite försiktigt när de är färdiga, då blir de sådär ulliga! :tumup:
Av MariaL
Men då kanske jag skall prova att köpa garn på ICA de har Järbo lovvika garn, och rugga upp ullen så de blir ulliga.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?