Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av petraokalle
Jag har sytt ett överdrag i jeanstyg till en barn-skumgummifåtölj. Nu tänkte jag sy en stickning i orange runt varje söm (som vanliga jeansbyxor). Nu när tråden avviker så mycket från tygfärgen ser jag plötsligt att raksömmen på avig sida (baksidan) ser jättekonstig ut. Det är som att undertråden är helt lös, och hålls på plats endast av små öglor av tråd från övertråden. Gör man en kort söm (jag har kollat på en provlapp) så går det att dra loss undertråden helt... Vad ska jag göra? Är det någon inställning på min maskin eller är den trasig på något sätt? Eller ska det se ut så här rentav? Vanligtvis syr man ju med samma färg som tyget och med en tunn tråd, då är det ju mycket svårare att avgöra än nu när tråden avviker i färg och är ganska tjock.
Användarens profilbild
Av Stream
Du borde ha en ratt för att kunna justera trådspänningen. Jag vet inte om den är för hög eller låg (känns som för låg), men provsy båda varianterna och se om något blir bättre.
Användarens profilbild
Av knutis
Det låter som att övertrådspänningen är på tok för lös. Prova att ändra den så borde det nog ordna sig. Lycka till!!
Användarens profilbild
Av petraokalle
Hurra! Provade att öka och vips var det löst! TACK för supersnabb support!! Hur ska man tänka annars med detta? Vad beror det hela på? Tjocklek på tyg, tråd? Vad är "normalt"?

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?