Menar du barnkläder sy och sticka till barn 0-3 år?
jag kollar i den och på s 113 är det mönster på en stickad tröja

har du den danska boken? (såg när jag läste mer att du har det)
det låter som att det är nalledräkten med kapuschong du skall sy? (s 70 i min bok)
mönsterdelarna är väl inte riktigt lika.
Fram och bak är olika höga i nacken/halsen men annars ritar du hela mönstret i en del både ben och överdel
men jag tror att höger och vänster är lika men spegelvända då, det är ingen som skall vara mot vikt kant eftersom benen vill ha ytterkanten mot vikt kant och överdelen vill ha mitt fram mot vikt kan så går det inte så lätt att lägga den mot vikt kant alls.
på mönstret står det raglanärm, då följer du bara den markeringen för kapuschonkant (om det är sån hals du har) från där raglanärmen börjar till mf/mb. dom börjar på samma ställe men mf går längre ner än mb.
Jag skriver av beskrivningen så får du se om du förstår bättre av den (och så hoppas jag det är rätt kläder du gör

)
Overaller sys alltid höger och vänster var för sig och sen sys dom ihop.
1) sy fast ärmarna på livet
2) Sy ärm- och sidsömmar
3)sy ihop vänster och höger del MB. Sy ihop MF från grenspets till sprundets botten.
4)Sy knäppningen i sprundet fram (se s 67 står det, du har nog någon annan sida hur man syr ihop det)
5) Sy kapushongen med nalleöron och sy fast kapuschongen i halsringning (se beskrivning)
6) Montera tryckknappar i mittlnningen fram
7) Sy de inre bensömmarna från benkant till benkant via grenspetsen.
8 ) Sy fållar på ärmar och ben.
Klar.
Mamma till tre sjalbarn.
Stora tösen född 071203
Mellan pojken född 150307 (född hemma)
Minsta pojken född 160507