Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
Hej!
Är det nån som har bärskydd med luva, och använder ni i så fall den?
Och ni som inte har luva, skulle ni säga att ni saknar det?
Har just fått hem ett möster från BäraNära och funderar på om jag ska försöka trixa dit en luva till bebis...

//A
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag har luva på mitt bärskydd och jag tycker att det är jättebra när det är riktigt kallt att kunna skydda den lilla nacken extra.
Användarens profilbild
Av tinaw
Poängen med mitt bärskydd är att det är sytt så att man drar upp hela ryggen i stället för att ha en separat huva. Såhär (på den andra bilden är det nerpuffat lite för att man ska se huvudet):

Bild Bild

Rynkningen och lutningen är skuren så att hela bärskyddet ska forma sig runt huvudet, men även gå att ha över bara ryggen om man vill. Huvan är integrerad i stället för att ha separat huva, det skulle inte skydda lika bra på sidorna etc.

Det du gör är att du knäpper på bärskyddet (eller tar på det med knäppta remmar, det går det också, remmar i kors och sedan i med huvudet rakt upp och armarna på varje sida), och sen drar du liksom i remmarna så att bärskyddet dras runt, och kommer högre upp. Då formar det sig runt huvudet samtidigt som det tätar över axlarna.

Fler bilder:

http://web.bitnet.net/baranara/syhornan ... filer.html
Av Lillblomma
Ja, det ser ju enkelt ut... Men om det snöar eller regnar rakt uppifrån då, blir det inte blött innanför då? Det kanske inte går att komma ifrån helt, men... Och å andra sidan har jag ingen aning om hur jag skulle få till en luva, men en som sitter med tryckknappar kanske inte är så svårt...
Jag kanske gör skyddet som det är tänkt från början så får jag se om jag gör en luva med tryckknappar sen. Kanske en luva med "flärpar" som man dessutom kan knäppa under barnets haka...
Spekulerar fritt, men försöker hejda mig då jag alltid har en tendens att gå lite för långt och krångla till det mer än nödvändigt...

//A
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag har en luva på det bärskydd som jag har sytt. Det består av en fyrkant ihopsydd på ena sidan och på toppen, superenkelt. För att göra den varm fodrade jag den med fleece. En dragsko håller luvan uppe. Jag sydde inte fast luvan på skyddet, utan den är avtagbar med tryckknappar.

Bortse nu från att männsikan på bilden ser ut som hon gråtit i en vecka. Det hade jag inte...Bild
Av Lillblomma
Åååå, vad snyggt!
Jag funderar på om man ska göra en resårdragsko upptill också för att få skyddet att smita åt lite mer kanske... Men ditt ser ju superfint ut! Nu blev jag peppad!
Ska se om jag hittar bävernylon på den närmsta hat-tygaffären, eller om de som vanligt inte har det jag vill ha...

//A

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?