Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimina
jag har just färgat två härvor merinoull med saftpulver - det blev coolt :app: körde inte micro vilket verkar vara vanligaste sättet (?) utan i kastrull på spisen, och det blev ganska melerat. stoppade garnet i färgbadet, kanske hade blivit jämnare om man hällt färgbadet över garnet? :hmm: hursomhelst blev jag nöjd :mrgreen: en härva cherry (rött) och en härva berry blue (turkost) ska bli små blöjbyxor till bebisen när min faster stickat lite :loving:

ett varningens finger för att röra om i badet med händerna dock - kool-aid färgar inte bara garn :roll: så i helgen får jag gå runt med rosaröda fingrar... :oops:

pinkgreen.se säljer både garn och saftpulver för den som vill pröva! :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag ser inga bilder...?

Och jag måste nog snart själv ge mig på ett sånt färgprojekt tror jag!
Av Umma
Superfint ju :tumup: !! Det är bara snyggt tycker jag om det är lite melerat. Behövde du värma garnet i kastrullen alltså? Vilken temperatur? Måste kolla upp....*inspirerad*
Användarens profilbild
Av milimina
Umma skrev:Superfint ju :tumup: !! Det är bara snyggt tycker jag om det är lite melerat. Behövde du värma garnet i kastrullen alltså? Vilken temperatur? Måste kolla upp....*inspirerad*
jag började med ljummet vatten eftersom jag sköljt garnet i ljummet vatten (bra med samma temp), sen värmde jag det till mellan 80-90 grader, mätte med stektermometer :P det kan dra en stund i det heta vattnet men är färdigfärgat när det sugit åt sej allt pulver och vattnet är klart, så det tog inte lång stund. några minuter kanske?

sen var det bara att hälla av vattnet, låta garnet svalna lite och så skölja det i vatten med samma temp som garnet (jag orkade inte vänta så länge så jag sköljde i ganska varmt vatten). kramade ur vattnet och hände på tork! på bilden är det fortfarande lite fuktigt :)
Användarens profilbild
Av SoFaD
så häftigt!!!! detta måste jag prova nån gång. tack för att du visade!!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?