Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
skulle vilja sticka ullbyxor med långa ben till lilla A, använder man nått speciellt ullgarn och vart hittar man bra mönster?
Är de svåra att sticka, tror ni man hinner innan jul?
Av Nettan
om du skall ha det som ytterbyxa till blöjor skall det vara mjukt (inte klia) och inte superwashebhandlat.
Har stickat efter samuelsullbyxa på http://www.tygisar.se var enkelt även för en nybörjare.
Av lilla trasdockan
jo de e ytterbyxa jag ska ha de till. du har ingen bra länk där de säljer bra ull?
Av Nettan
Köpte Freedom spirit från billigtgarn.se men det är slut där nu. Men maila dem och fråga om de har något lika mjukt som passar till blöjbyxor.
Användarens profilbild
Av ellla
jag har stickat ett par i garn från Östergötlands ullspinneri. alldeles för dyrt tycker jag egentligen, men jag hade över efter julklappar förra julen så jag tänkte att varför inte. Efterson jag inte fått nån bebis att prova på kan jag inte berätta om hur det funkar, det är ju väldigt mjukt och gosigt... men jag har tovat mobilhållare av det tidigare så det ska nog gå bra!

Annars fungerar ju nästan alla ullgarn om de inte är superwashbehandlade! tar man ett tjockare garn blir det en varmare och tätare blöjbyxa...

En grej som jag tänkt prova, men inte hunnit, är att göra i alpacka. mjukare och gosigare kan jag inte tänka mig OCH det tovar och stöter bort fukt på ett sätt som jag tycker är likvärdigt med ull. OM nån annan provat alpaca redan får ni gärna skicka en liten hint om hur det gick!!

Lycka till!
Av lilla trasdockan
alpacka vill jag sticka i åt mej, kanske skulle leta reda på nå bra att köpa å testa

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?