Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solanna
Vet ju inte om det är någon skillnad i kvalitet, men när vi lajvar brukar vi köpa halm av någon lämplig bonde i närheten. om du ska väva av halmen kanske du vill ha något finare än en vanlig halmbal, men alla ställen där man håller djur använder ju halm.
Användarens profilbild
Av melon
solanna skrev:Vet ju inte om det är någon skillnad i kvalitet, men när vi lajvar brukar vi köpa halm av någon lämplig bonde i närheten. om du ska väva av halmen kanske du vill ha något finare än en vanlig halmbal, men alla ställen där man håller djur använder ju halm.
Aha, typ Granngården? Troode det kanske var olika kvalisort men jag kan ju alltid kolla. Tack för tipset! Vad brukar ni ha halmen till?
Användarens profilbild
Av solanna
På lajv har vi ofta halm att stoppa madrasser med eller bara lägga ut på golvet inuti paviljongen som isolering. Det ger dessutom lite extra medeltida stämning, men funkar ju bara om ingen i gruppen är allergisk.
Användarens profilbild
Av LumLumLum
melon skrev: Aha, typ Granngården? Troode det kanske var olika kvalisort men jag kan ju alltid kolla. Tack för tipset! Vad brukar ni ha halmen till?
På Granngården kan du hitta halm ja.
Användarens profilbild
Av glis
Kolla annars om det finns någon lokal halmslöjdare, för om du har tur kanske de får tag på lång råghalm någonstans och det vore nog det allra bästa.
När jag gick på folkhögskola hade vi lite halmslöjd och slöjdfröken var mycket stolt över att hon hittat riktigt råghalm utan stråförkortningsmedel/ sort. Det skall tydligen vara bäst, men skall du använda det till inslag funkar ju vilket sädesslag som helst. Ett alternativ vore ju att köpa havrekärvar, det är det ju dessutom säsong för.

Jag är avundsjuk! Jag hade också velat väva en halmmatta.
Användarens profilbild
Av melon
glis :vågen: du är en pärla. Det ska bli en löpare (min vävstol är bara 35cm bred) så jag köper nog lite halm i affären. Men jag måste komma ihåg att plocka lite vass när de är som finast!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?