Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Har nu kommit så långt som till håret på mina 2 waldorfdockor. Har kollat i 2 av Karin N:s böcker och förstår principen på alla frisyrerna men velar om vilka jag ska välja. Vad blir snyggast? Den ena dockan ska ha långt hår och den andra funderar jag på att göra lite kortare och rufsig. Ska jag kanske göra ögelhår på båda?
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag håller på med en rufsig, rätt kort, frisyr. Det tar toklång tid att göra, men jag tror det blir snyggt tillslut. På en docka med långt hår skulle jag nog inte göra öglehår, eftersom det blir rätt tjockt, utan göra en sån frisyr med "lager på lager", om du förstår vilken jag menar.

Min andra docka ska bli en bebis och kommer således få helbroderat hår... :roll:
Användarens profilbild
Av Stark
När jag gjorde en Pippidocka till C gick håret förvånansvärt snabbt att göra. Hur jag gjorde finns beskrivet i http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=106946 (långt ner på första sidan) . Men då hade jag luddigt hår och inte bara rakt tjockt garn.
Användarens profilbild
Av Fina
Och jag tyckte att öglehår funkade rätt bra, men man får brodera hårbotten så att inte tyget lyser igenom om man inte vill ha så jättetjockt hår. Fast nästa gång ska jag testa en annan variant där man lägger garnet på ett papper, syr ihop (förklarar dåligt men beskrivningen finns i boken) och syr fast det på huvudet. Den varianten tror jag är klart snyggast (men jättesvår för mig som är ovan).
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Josefina skrev:Och jag tyckte att öglehår funkade rätt bra, men man får brodera hårbotten så att inte tyget lyser igenom om man inte vill ha så jättetjockt hår. Fast nästa gång ska jag testa en annan variant där man lägger garnet på ett papper, syr ihop (förklarar dåligt men beskrivningen finns i boken) och syr fast det på huvudet. Den varianten tror jag är klart snyggast (men jättesvår för mig som är ovan).
Ja, den funderade jag ockå på. Borde funka även med gnska långt hår tycker jag.
Användarens profilbild
Av Fina
Maddemoa skrev:
Josefina skrev:Och jag tyckte att öglehår funkade rätt bra, men man får brodera hårbotten så att inte tyget lyser igenom om man inte vill ha så jättetjockt hår. Fast nästa gång ska jag testa en annan variant där man lägger garnet på ett papper, syr ihop (förklarar dåligt men beskrivningen finns i boken) och syr fast det på huvudet. Den varianten tror jag är klart snyggast (men jättesvår för mig som är ovan).
Ja, den funderade jag ockå på. Borde funka även med gnska långt hår tycker jag.
Jag har testat den tekniken en gång (och blev inte så bra) men felet jag gjorde då var att jag gjorde det för tjockt, men om man lägger garnet glests så tror jag att det blir riktigt snyggt.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?