Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av FruSims
hej hej...

om man e nyborjare pa det har med symaskiner men vill ha en vad koper man da?? eftersom jag inte ar en sadan grymt flitig anvandare sa vill jag inte lagga ner tusentals kronor pa en men vad ar vart pengarna?? :hmm:

Kommer inte sy mer an i "vanligt" tyg som tex till sjal lite barnklader (ej jeans) :sjal:

lite tips tack :)

/S
Av anpa
Jag kan tyvärr inte tipsa om vad, för jag är själv rätt ny, men jag har beställt Pfaff och har hört att de är bra. På deras hemsida, tror det är www.pfaff.se kan man jämföra deras maskiner. Sen är det billigare att köpa från sidan jag tipsade om 8)
Lycka till
Användarens profilbild
Av FruSims
ahhh jag tackar...

jag ska kolla upp det :)
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag skulle gå in på en symaskinsaffär och be att få titta på några enklare, begagnade maskiner. Kanske ta med en liten lista på vad du har tänkt att kunna göra med maskinen, så kan försäljaren berätta vilken maskin du behöver.

En enklare symaskin tycker jag inte att man behöver köpa ny. Fördelen med att handla begagnat i affär är att man får garanti och vet att maskinen är servad.
Användarens profilbild
Av FruSims
tinaw skrev:Jag skulle gå in på en symaskinsaffär och be att få titta på några enklare, begagnade maskiner. Kanske ta med en liten lista på vad du har tänkt att kunna göra med maskinen, så kan försäljaren berätta vilken maskin du behöver.

En enklare symaskin tycker jag inte att man behöver köpa ny. Fördelen med att handla begagnat i affär är att man får garanti och vet att maskinen är servad.

ja det var ju inte en dum ide :) tankte jag inte ens pa :)

tack sa mkt! :)
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag håller med Tina, och så skulle jag definitivt satsa på en märkesmaskin, dvs inte en 1000-kronorsmaskin från Coop, Jysk, Rusta etc. De är ofta inte särskilt bra, plus att en begagnad, enklare maskin inte behöver kosta mycket mer än en billighetsmaskin.
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag tycker också att du ska gå in till en symaskinsaffär och rådfråga.

Jag köpte en symaskin ifrån Haléns, den höll i ganska exakt 5 månader... Dessutom tar sådana ställen EVIGHETER på sig att fixa den, så lägg hellre lite till och få en bättre maskin.
Av lilla trasdockan
jag köpte en singer från jysk för 1399:- den är helt suverän.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?