Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av RG78
Har köpt Ottobre men begriper inte riktigt hur jag ska läsa mönstret....ja, jag är tyvärr skrämmande okunnig när det gäller detta. "Mitt" mönster är enligt instruktion en grön nr 8 på mönsterark A. Förstod att jag ska leta reda på en grön 8 i kanten på ark A och följa den. Hittar då en del till plagget jag ska sy, men resten då? Ska jag gå efer övriga 8:or på mönsterark A trots att de är i andra färger? eller ska jag hålla mig till grönt och ignorera siffrorna på arket? eller ska jag till o med titta på övriga mönsterark efter grön 8?
Användarens profilbild
Av Björklöv
Jadu! Det är en djungel att följa mönster på ett såntdär mönsterark :hellu:
Men du ska hålla dig till grön 8 på mönsterark A. Är det fler mönsterbitar till det du ska sy brukar dessa vara på samma mönsterark, i samma färg fast ett annat nummer.
Svårt att förklara utan att visa...
I beskrivningen finns det ju en liten bild över hur mönsterdelarna ska se ut, de är guld värd tycker jag för då vet jag hur det ska se ut när jag hittat delen jag ska rita av!!!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
I sybeskrivningen står nummer på alla delar. Kolla igen. Det finns en liten lista som talar om hur många av varje nummer du behöver. Gissar att det faktiskt bara står grön ark A där den infon finns.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?