Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
PrettyUgly skrev:Vilka fina :love:
Vad är de stickade i för garn?
Regia Silk (55% ull 25 % polyamid 20% silke), skönt att sticka med men det blev snabbt lite luddigt (svettiga händer kanske :roll: )...
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag tror jag ska våga mig på att sticka något liknande och har hittat beskrivning på hur man stickar själva flätmönstret. Hur har du gjort mellan flätorna? Är det bara avig eller räta eller en blandning?
Av lilla trasdockan
oh så fina. nu måste jag ju bara sticka sådana skaft på dotterns raggsockor. :love:
Av Umma
PrettyUgly skrev:Jag tror jag ska våga mig på att sticka något liknande och har hittat beskrivning på hur man stickar själva flätmönstret. Hur har du gjort mellan flätorna? Är det bara avig eller räta eller en blandning?
Jag lade upp 56 maskor. Flätmönstret går ju över tre maskor. Däremellan stickade jag 2 aviga, 1 rät, 2 aviga. Flätorna stickas så här...först är det ju bara 3 räta i några cm (det är resåren på benvärmaren) sedan när flätan börjar stickar man den första av 3 rätt men löst sedan de två andra, sedan drar man den första maskan över de två senast stickade och stickar vidare. Sedan på nästa varv stickar man den första rätt sedan gör man ett omslag (det blir ju en ny maska istället för den som försvann på förra varvet) och stickar sista maskan därefter stickas flätan med 3 räta maskor i två varv och sedan börjar man om. Om någon fattar vad jag menar :hmm: !? Förlåt den krångliga beskrivningen, det är ju egentligen mycket enkelt. Jag tror det kallas falsk fläta?

En sak att tänka på är att stickningen inte heller går att repa upp, varje avmaskning man gör i varje flätbuckla låser liksom alla maskorna, kan vara bra att veta.

Vill gärna se dina när dom är klara! Mina tjänstgör dubbelt som pulsvärmare (till mig då), väldigt praktiskt :) !
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Vilken bra förklaring! Jag har börjat nu men mina blir inte lika fina som dina då jag har grövre garn och bara 32 maskor. Funderade på om jag skulle sticka tunnare men det jag behöver är tjockare ullbenvärmare som jag bara kan dra på ovanpå Joars byxor när jag bär.
Kul är det att sticka i alla fall och bild kommer när de är färdiga :D

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?