Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millot
Jag har fått ett hedersuppdrag; att sticka färdigt en barntröja som min kära svärmor aldrig hann slutföra. Vanligtvis hade jag ju gått till henne med mina frågor, men det går tyvärr inte :(

Jag har kommit en bit på vägen men kört fast. Tröjan stickas nedifrån och upp och det ska vara ett sprund mitt fram.

Problem 1:
"Sticka efter mönsterbård 3 och maska av de mittersta 5 m för sprund. Lägg upp 3 nya m över de avmaskade till klippm under monteringen."
Betyder detta att jag kommer få en rund tub med ett litet hål när jag sedan fortsätter, och att man sedan klipper upp sprundet? Eller ska sprundet vara öppet och man stickar fram och tillbaka på rundstickan?

Problem 2:
"När arbetet mäter 32 cm avmaskas de 3 klippm och 4 m in mot halsen vartannat v med 3,2,1 m. Sticka till 36 cm och maska av."

Här fattar jag i princip nada. Menar de att jag ska maska av så att det blir som en halsrundning och axlar? Och att man sedan klipper upp den 3 maskor breda "sömnsmånen"?

Nu när jag skriver verkar det klarna lite, men kom gärna med kommentarer! :help:
Användarens profilbild
Av MuuM
millot skrev:Jag har fått ett hedersuppdrag; att sticka färdigt en barntröja som min kära svärmor aldrig hann slutföra. Vanligtvis hade jag ju gått till henne med mina frågor, men det går tyvärr inte :(

Jag har kommit en bit på vägen men kört fast. Tröjan stickas nedifrån och upp och det ska vara ett sprund mitt fram.

Problem 1:
"Sticka efter mönsterbård 3 och maska av de mittersta 5 m för sprund. Lägg upp 3 nya m över de avmaskade till klippm under monteringen."
Betyder detta att jag kommer få en rund tub med ett litet hål när jag sedan fortsätter, och att man sedan klipper upp sprundet? Eller ska sprundet vara öppet och man stickar fram och tillbaka på rundstickan?
Japp, du kommer att få en rund tub med ett hål där du avmaskat fem och gjort tre nya. Du klipper upp i sprundet sen.
millot skrev:Problem 2:
"När arbetet mäter 32 cm avmaskas de 3 klippm och 4 m in mot halsen vartannat v med 3,2,1 m. Sticka till 36 cm och maska av."

Här fattar jag i princip nada. Menar de att jag ska maska av så att det blir som en halsrundning och axlar? Och att man sedan klipper upp den 3 maskor breda "sömnsmånen"?

Nu när jag skriver verkar det klarna lite, men kom gärna med kommentarer! :help:
Japp, det är precis vad du ska göra. :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av Ebboba
Problem 1:

Det första är rätt, det kommer att bli ett hål, och sedan klipper du upp maskorna ovanför hålet vid monteringen, så att det blir ett sprund.

Problem 2:

Jag tror att du ska maska av de mittersta så att det blir halsrundning och axlar ja. Du måste nog börja sticka fram och tillbaks efter avmaskningarna, annars blir det ju konstigt :?

Nu när jag skriver verkar det klarna lite, men kom gärna med kommentarer! :help:[/quote]

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?