Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anpa
Alltså är det en särskild nål man använder? Och hur ser inställningen ut på maskinen? :oops:
Känner mig lite dum, men kunde inte hitta det på min maskin..
Av Umma
Jag har gjort misstaget att glömma ställa in raksömmen utan kört med zickzacken=trasig nål=bortkastade pengar= :hopmad: och detta har hänt FLERA gånger :hopmad: :duh: :angry:
Av Marine78
och på min maskin kan man faktiskt använda sig av tvillingnålen vid zickzack, men det är nog ett stort undantag *skratt*. För jag vet inte varför man skulle göra det. Tror t o m att det finns fler sömmar som den kan användas vid, maskinen är så intelligent så den säger ifrån när det inte funkar...men ibland glömmer man att kolla och så går tvillingnålen ändå :whut:
Av Winissa
Lägger mig i lite och frågar om det funkar på "vanlig" symaskin, alltså inte overlock?
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Winissa skrev:Lägger mig i lite och frågar om det funkar på "vanlig" symaskin, alltså inte overlock?
Precis som esarina säger så är de till just för vanliga maskiner. Du fixar dig en extra rulle av din tråd, tex genom att spola upp på en undertrådsspole, sätter den på den andra övertrådsplatser och trär båda övertrådarna. Undertråden är som vanligt. På min maskin ställer jag sen in raksöm och tutar och kör! Och så blir det jättesnyggt!
Av Winissa
Cinnamon skrev:
Winissa skrev:Lägger mig i lite och frågar om det funkar på "vanlig" symaskin, alltså inte overlock?
Precis som esarina säger så är de till just för vanliga maskiner. Du fixar dig en extra rulle av din tråd, tex genom att spola upp på en undertrådsspole, sätter den på den andra övertrådsplatser och trär båda övertrådarna. Undertråden är som vanligt. På min maskin ställer jag sen in raksöm och tutar och kör! Och så blir det jättesnyggt!
Ah, tack för svaren! Funderar bara på vart jag ska sätta den andra rullen. Jag har bara en liggande "pinne" att sätta övertråden på. Antingen sätter jag två efter varandra eller så kanske jag kan använda uppspolningsplatsen för undertråden?
Av anpa
Winissa skrev:
Cinnamon skrev:
Ah, tack för svaren! Funderar bara på vart jag ska sätta den andra rullen. Jag har bara en liggande "pinne" att sätta övertråden på. Antingen sätter jag två efter varandra eller så kanske jag kan använda uppspolningsplatsen för undertråden?
Man kanske kan sätta undertrådsrullen bakom?
Användarens profilbild
Av sofjo
Winissa skrev:
Cinnamon skrev:
Har du inte med så att du kan ha en vertikal pinne?
På min maskin är det en som ligger som standard och så kan jag sätta till en stående vid spolningen. Jag har fått med en pinne extra o så är det ett litet fyrkantigt hål. :roll:
Av Winissa
sofjo skrev: Har du inte med så att du kan ha en vertikal pinne?
På min maskin är det en som ligger som standard och så kan jag sätta till en stående vid spolningen. Jag har fått med en pinne extra o så är det ett litet fyrkantigt hål. :roll:
JA! :tumup: Jag kollade just och jag har ju också en extra pinne och ett fyrkantigt hål! Perfekt! :D Det är ju så mycket smådelar som följer med maskinen, har tydligen inte kollat så noga.. :oops: Hm.. jag kanske hittar en tvillingnål i maskinen också om jag letar lite mer.. Tack för hjälpen och förlåt för trådkapningen!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?