Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

LisaMarie skrev:Jag ska sy ett par tajts och undrar var man hittar bra enfärgad trikå. Det ska helst vara lite tjockare kvalité, som Jofotexs enfärgade trikåer, fast jag vill kunna beställa över nätet.

Någon som har något tips?
Vet du vad du vill ha kan du alltid ringa till Jofotex som kan skicka.
E-slöjds upplever jag som något tjockare och stummare än Jofotex interlock.
Användarens profilbild
Av knutis
Jag tycker också E-slöjd är kanon. Superkvalité!! Jag håller med om att de har en tråkig hemsida där inte alls alla tyger finns med. Men om man beställer tygprover så får man ju en hint om vad de har.

Sen tycker jag MG- tyger http://www.mg-tyger.se är bra också. Lite olika typer av trikåer har de, beställ en karta med prover där också. :wink:
Tack för tipsen!

Jag bor ju inte så långt från varken MG-tyger eller E-slöjd. MG-tyger har jag varit hos, men just den rosa och den vita trikån var rätt tunn och inte alls vad jag ville ha. E-slöjd däremot har inte fått något besök än, dit kanske man skulle ta sig en tur någon dag?

Får jag inte napp där så ringer jag nog till Jofotex, jag har ju ändå tänkt att beställa lite fler elefanter och ugglor därifrån.
Användarens profilbild
Av knutis
LisaMarie skrev:Tack för tipsen!

Jag bor ju inte så långt från varken MG-tyger eller E-slöjd.
Fy vad avis jag blir . Jag vill också bo nära till bra tygställen... :|
knutis skrev:

Du får komma hit och hälsa på, så tar vi en tur! Jag har knappt 3 mil till MG-tyger och knappt 1,5 mil till E-slöjd, så det är ju skamligt att jag aldrig har varit där!
Användarens profilbild
Av sofjo
knutis skrev:

Ja, jag vill också bo nära några bra ställen.
Verkar som att Dalarna inte alls har mycket tygaffärer. Inte vad jag vet iaf...
Användarens profilbild
Av knutis
sofjo skrev:
knutis skrev:

Ja, jag vill också bo nära några bra ställen.
Verkar som att Dalarna inte alls har mycket tygaffärer. Inte vad jag vet iaf...
Näe, visst är det så. Det skulle i så fall va Rosa Huset, men de är inte direkt billiga och dessutom tycker jag att det är så mycket tyger att jag blir lite snurrig därinne och hittar sällan det jag tänkt :| .
Användarens profilbild
Av Kaja
LisaMarie skrev: E-slöjd däremot har inte fått något besök än, dit kanske man skulle ta sig en tur någon dag?
Jag var på E-slöjd i våras och gjorde av med MYCKET pengar. De har ju ingen affär, men de tar emot besök och man kan få peka som man vill. Det är en stor lagerlokal med tyger i alla himlens färger. En del som inte finns på sidan och en del som inte är deras egna tyger egentligen, utan ett annat företag som låg på samma ort och som de säljer. (ni kanske har sett ett med djur på). Kvaliteten är ungefär densamma, men de ligger på bredare bredd och så är de något tunnare. Huset ligger så att man hittar det lätt från vägen. Bara man väl kommer till Borgstena så finns det inte så mycket att välja på. Dock är huset inte skyltat på något sätt. Att komma till Borgstena är däremot ett äventyr. Jag hade GPS för att ta mig dit och det var nog tur. Jösses vad småvägar det finns....
Stoff och stil har jag beställt ifrån men inte hunnit att sy i än. Det tråkigaste med dem är den långa leveranstiden, men de är ju helt klart ett alternativ!

Är det i Borgstena det ligger så ljög jag lite när jag sa att jag hade 1,5 mil dit. Jag sökte på kartan efter det telefonnumret som stod och hamnade på andra sidan av mig från Borgstena sett. Antar att telefonnumret är ihopkopplat till deras bostadsadress och inte till lagerlokalen... Nåväl, 3 mil har jag nog dit också då, det är ju rätt överkomligt det med!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?