Knyttet & K skrev:Är det svårt att få svbärarbältet snyggt? Vilka missar har ni gjort?
ta till rodentligt med sömsmån så det inte spricker när du tar i liggunderlaget - det är väl den missen jag gjort.
Och glöm inte att forma det, alltså lite bananformat, annars sitter inte selen gôtt...
vet inte hur rookie du är, men nåt som inte är så käckt är att glömma lägga i remmen till spännet, så man får sticka fast sen istället för att ha med den i sömmen direkt - det blir inte lika snyggt och inte lika hållbart...
mer då...
tänk på vad du har för spänne har du ett som ska knäppas på höften så glöm inte att sy fast honan på bältet innan du syr ihop, sur du så du har spännet utanför selkankten är det stor risk att spännet hamnar på höftknölen eller så och det är mkt oskönt - då är det bättre med ett spänne som knäpps mitt på magen...
Jag tycker själv det är rätt smidigt med en lite ficka på avbärarbältet, lagom stor för kortdosan, mobben eller likande - när man bär på ryggen är ju fickan på selen rätt obrukbar till sådant.
det är mina tips! hoppas de är till hjälp och fråga gärna om jag är otydlig!
/Sandra
http://www.SyttochGjort.se
* Store J - 0410 * Lilla H 0704 * Pyttis E 1102 *