- ons okt 29, 2008 22:26
Efter att ha sett på de fina sakerna i regnbågsfärgat garn i knyttet&K´s stickrådstråd blev jag ju väldigt sugen på att sticka!
(eller tja, lära mig sticka...
)
Så, vad har ni att rekomendera?
Gillar stooora glesa sjalar, så en sån skulle jag gärna sticka, men är det svårt? Ja, att liksom få den bred och lång nog?
Rymmer man verkligen alla maskorna på stickorna, eller hur gör man?
Förutsättningarna är som följer;
-Jag har stickat ett par funktionella (men ej lika) lovikka-vantar på högstadiet för sissådär tio år sedan och virkat har jag lärde jag mig lite på en höft förra hösten - så att få in tekniken i händerna brukar lösa sig rätt fort.
- Lära mig tyda och sedan även följa mönster är inte min favoritsysselsättning för stunden. Enkla, upprepande saker som typ att virka vågiga filtar funkar dock fint, men det där med att hålla koll på om jag är på rad 35 eller var det 34, maska 29 eller 28 osv, det fixar jag inte just nu...
Så - vad säger ni mer erfarna?!

Så, vad har ni att rekomendera?

Gillar stooora glesa sjalar, så en sån skulle jag gärna sticka, men är det svårt? Ja, att liksom få den bred och lång nog?
Rymmer man verkligen alla maskorna på stickorna, eller hur gör man?

Förutsättningarna är som följer;
-Jag har stickat ett par funktionella (men ej lika) lovikka-vantar på högstadiet för sissådär tio år sedan och virkat har jag lärde jag mig lite på en höft förra hösten - så att få in tekniken i händerna brukar lösa sig rätt fort.
- Lära mig tyda och sedan även följa mönster är inte min favoritsysselsättning för stunden. Enkla, upprepande saker som typ att virka vågiga filtar funkar dock fint, men det där med att hålla koll på om jag är på rad 35 eller var det 34, maska 29 eller 28 osv, det fixar jag inte just nu...

Så - vad säger ni mer erfarna?!

"Det finns mer än ett sätt att göra rätt" - Mamma Mu
Är hjälpmamma i Amningshjälpen
http://www.metamorphosis.blogg.se
Är hjälpmamma i Amningshjälpen
http://www.metamorphosis.blogg.se