Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
Jag tycker en icke-vikbar är bäst eftersom dagmamman inte viker ned dom som jag har vikbar mudd på :roll:
Ca 6-7 cm tycker jag nog är lagom höjd, absolut inte högre i alla fall. Problemet med för smal är att byxorna ramlar av 8)
Av Marine78
Upp till storlek 92 brukar jag göra vikbar midja. Nu syr jag inte så mkt i stl 92 ännu, men i 86 och jag gör alltid midjemudden 10 cm hög när den skall vara vikbar (eller den klipps till 22 cm i höjd och viks dubbel) tycker det blir snyggast så (absolut inte mindre). När jag gör till mina stora killar gör jag ingen vikbar mudd och brukar då alltid lägga in resår i midjemudden för annars tycker jag inte att byxorna stannar kvar uppe ordentligt. Då brukar mudden vara ca 5-6 cm bred (ca 12 cm vid tillklippning)
Användarens profilbild
Av Panakeia
Marine78 skrev:Upp till storlek 92 brukar jag göra vikbar midja. Nu syr jag inte så mkt i stl 92 ännu, men i 86 och jag gör alltid midjemudden 10 cm hög när den skall vara vikbar (eller den klipps till 22 cm i höjd och viks dubbel) tycker det blir snyggast så (absolut inte mindre). När jag gör till mina stora killar gör jag ingen vikbar mudd och brukar då alltid lägga in resår i midjemudden för annars tycker jag inte att byxorna stannar kvar uppe ordentligt. Då brukar mudden vara ca 5-6 cm bred (ca 12 cm vid tillklippning)

:iagree:

till småttingar (ickegående mestadels) så tycker jag vikbar är bra, men inte sedan. Den viker bara upp sig....
Och resår i mudden får jag köra också, för annars kanar de ner....
Användarens profilbild
Av Summer
Får jag fråga vilken resår ni kör med? Och hur ni syr med den? Jag har hittills inte använt men har lyckats skaffa mudd som inte håller uppe byxorna :roll:
Av Marine78
Summer skrev:Får jag fråga vilken resår ni kör med? Och hur ni syr med den? Jag har hittills inte använt men har lyckats skaffa mudd som inte håller uppe byxorna :roll:
Resår från Bibbi, 3 cm bred oftast numera (och jag får lov att korrigera mig, midjemudden är bara ca 4 cm bred). Jag syr ihop resåren till en ring anpassad efter barnets mått som brukar bli midjemått minus 4 cm ca då blir det lagom "hårt". Lägger ringen inuti mudden och syr sedan fast muddkanten på byxan. Observera dock att själva mudden är mycket mindre i omkrets än resåren, i regel ca 15 cm mindre än barnets midjeomfång - då blir det snyggast slutresultat även om det kan vara lite knöligare att sy ;-). Lätt som en plätt ;-) och snyggt blir det också.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?