Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Jag stickade ett par pulsvärmare till mig själv i somras. Jag gjorde dem mest för att jag var sugen på att prova Hallandstickning, Binge, så jag visste inte riktigt när jag skulle använda dem. Men nu har jag löst det! Kisen får ha dem när vi är ute, då slipper han glipan mellan skor och brallor när han åker Manduca. De är stickade i garn från Östergötlands ullspinneri, jag älskar yllekänslan i deras garn förutom att de som driver spinneriet är trevliga.

Bild

Jag blev också inspirerad av mössan jag stickade i septemberbytet så jag har gjort en till kisen och en till mig enligt samma modell. De är stickade i Schachenmayr Alpacka. Det orande garnet blev över när jag gjort bården på Fryles mössa.

Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Hallandsstickning, vad roligt! Är det svårt? Hur fick du tag på mönster...?

Supersnygga!

/MuuM
Användarens profilbild
Av glis
Mönstret finns i en bok från 70-talet som jag har snott från min mor, men det finns en ny, med färre mönster som heter 100 år med Binge av Mymmel Blomberg. Hemslöjden i Halland håller på med sådant. Det är inte svårt, vi kan titta mer när vi stickar tvåändsstickning i jul? Hur går det föresten med studiecirkeln?
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:Mönstret finns i en bok från 70-talet som jag har snott från min mor, men det finns en ny, med färre mönster som heter 100 år med Binge av Mymmel Blomberg. Hemslöjden i Halland håller på med sådant. Det är inte svårt, vi kan titta mer när vi stickar tvåändsstickning i jul? Hur går det föresten med studiecirkeln?
*trådkapning*

Skoj!!! Det tittar vi verkligen på i jul! Vi diskuterade Hallandsstickning på tvåändsstickningskursen och det är tydligen patent- och mönsterskyddat, det var därför jag undrade.

Melon och jag kom fram till att vi kör en vanlig stickjunta helt enkelt. Vi kan blanda in ett studieförbund och så kommer Majken ner och lär oss, men ingen av oss orkade dra i det. Så vi tar ett par timmars barnfri sticktid helt enkelt, och lär oss av varandra. Börjar bli dags att bestämma datum!

/MuuM

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?