Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Björklöv
Håller på att sy en taiväska. Men nu har jag fastnat, formligen trasslat in mig totalt i den :gaah:
Det har gått så bra med allt - tills det magiska ögonblicket då jag ska vända på hela paketet. Ja, jag kör variant med foder.

:help:
Hur ska jag tänka för att kunna sy sömmen runt axelremmen och öppningen, och sedan vända på hela paketet, utan att själva axelremmen blir kvar i fodret. Om nu nån fattar vad jag menar... Går det att göra överhuvudtaget. Eller ska jag, som jag nu nästan tror att jag kommer att göra - vika in sömsmånen och sy en söm från rätsidan.
:help:
Användarens profilbild
Av Björklöv
Det har (hade) jag. Men det blir ändå alldeles fel i vändningen. Nånstans tänker jag fel. Gör jag fel. :gaah:
Användarens profilbild
Av Björklöv
Äntligen är väskan klar.... efter miljarders :gaah: och jag vet inte hur många sprättade sömmar. Öppnade upp i en av sidsömmarna i fodret och sydde först åt ena hållet, sedan åt andra. Då fick jag till det... Finns säker ett smartare sätt, men hur jag än tänkte kunde jag inte komma på nå annat!!!
Av surftrollet
Jag brukar sy så här:

Först syr jag klart foder och yttertyg var för sig, så när som på sömmen på mitten av axelbandet (som jag brukar ha för att det går åt så mycket tyg annars).
Sedan syr jag ihop de två sidorna, men lämnar de sista typ 5-6 centimetrarna längst upp på axelbandet osydda.
Nu går det att vända väskan genom axelbandet.
Sedan syr jag ihop axelbandet, foder och yttertyg separat, och pressar sömmarna.
Nu är det lätt att sy en snygg kantstickning längs hela kanterna, i hålen viker kanterna nästan in sig själva när man drar i axelbandet.

Lillen vill göra några gubbar här:
:ooops: :gomma: :aka:
Och där tappade han intresset. :lol:

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?