Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Nån gav tipset här på sidan om att slakta en gammal goretex jacka från loppis... då kom jag på de där byxorna som jag hade sånt besvär med att sy för 3 år sen.. som blev lite sneda i gylfsömmen och klibbade fast på låren så jag använde dom aldrig... :oops: köpte tyg från en specialtyg affär i örebro som har friluftstyger, beställde tejp till att tejpa sömmar (jodå det gjorde jag!!!) beställde en dragkedja som skulle gå som "bajslucka" runt baken och vidare ner på benen, öppningsbar från mitten på två !! ställen! Jodå! fråga mig inte vad de kostade.... förstärkta i rumpan och insida ben med goretex!
galet projekt!! visst, dessutom gillade inte min maskin att sy i det gummerade tyget och sömmarna blev lite fula bitvis.. men NU! hittade en bit som var över som blev bärskydd till min softshelljacka. Fodrad med fleece.

tyg från byxan blev tossor till felix och byxtyg blev även byxholkar till F (se annat inlägg)Bild
Bild
Bild

vet inte riktigt hur jag ska göra upptill på bärskyddet bara, fleecen är längre, ska jag göra huva? bara en dubbel fleecekrage, eller? ska man kunna knäppa fast fleecen på min huvas stroppar? så den hålls som lite sidoskydd/stöd?
Av Umma
Vad duktig du är :D ! Gillar verkligen återanvändningen av materialet också :tumup: !
Vad gäller fleecen kanske en kanal med lite resår i skulle passa för att liksom rynka ihop lite upptill, inte hårt spänd alltså)? Huva kanske blir snyggt också men jag tycker det är mer praktiskt med bara mössa.
Användarens profilbild
Av Pilotta
Umma skrev:Vad duktig du är :D ! Gillar verkligen återanvändningen av materialet också :tumup: !
Vad gäller fleecen kanske en kanal med lite resår i skulle passa för att liksom rynka ihop lite upptill, inte hårt spänd alltså)? Huva kanske blir snyggt också men jag tycker det är mer praktiskt med bara mössa.
:iagree:
Kanske med dragsko så att du kan spänna resåren så mycket som behövs för just det tillfället.
Vad ambitiöst att ens komma på tanken med goretexbyxprojektet :vågen:
Ja det kommer bli en kanal med dragsko i resårsnodd som man kan reglera med en stropp i nacken på barnet. sen gör jag nog fleecen dubbel, syr insnitt i sidorna så det blir liite huvaaktigt, men inte en hel huva, och sätter stroppar med tryckknappar på som man kan trä igenom mina dragskor på min jackas huva och knäppa fast. (så håller fleecedelen sig fast mot mig och på sidorna lite bättre...

den funkar rätt bra, men jackan är lite kort för fs fötter, och jag kunde gjort ett veck nedtill på bärskyddsdelen så man slapp dra ihop så mycket med dragsko, det blir lätt stort nedtill om jag inte drar åt på min jacka med...
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?