Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av vickan1976
vliseline är en typ av mellanlägg som man stryker fast på tex kragar för att få stadga. Det finns i olika grovlekar beroende på vilket tyg det skall användas till.
Användarens profilbild
Av Kaja
Kan tillägga att vlieseline finns i både stretchigt och stabilt material. Oftast i vitt, men det finns även svart. Det är bara ena sidan som är klistrig och den klistrar inte fast i tyget förrän man stryker fast det. Oftast så kan man se på ett mönster vilka delar som man ska stryka vlieseline på (de brukar oftast vara gråtonade på mönsteröversikten. Då stryker man först på vliselinet, sedan klipper man till och sedan syr man ihop.

De finns även vlisofix som är dubbelhäftande och som vanligen används till applikationer.

Vidare finns hifix (även kallat viledon) som är en slags snabbfållningsband (dubbelhäftande) som man lägger i finare byxfållar om man inte vill sy med synliga stygn (eller är för lat för att sy). Funkar även för uppläggning av gardiner, särskilt till lätt genomskinliga har jag sett att man rekommenderar det.

//Kaja
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?