Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av juliaanna
Köpte nyss en begagnad patapum utan huvudstöd. Hade räknat med att det skulle finnas med och blev lite besviken. Tycker kanske ändå att det behövs ett mer stabilt stöd än ett nät, är van vid att bära i vävd sjal som är mer ombonad. Någon som har tipps på praktiskt huvudstöd till Patapum eller liknande bärselar? Mönster?
Användarens profilbild
Av Helen
Det finns många lösningar på huvudstöd.
Du kan göra ett huvudstöd som du fäster i sidorna på selens axelband. Kankse med en knapp. Sätt resårband i huvudstödets ovandel och antingen en knapp eller annat fästsätt högre upp.

Ska du ha selen fram kan du använda en scarfs.
Av juliaanna
Tack för svar!
Var ungefär så jag tänkte, vill gärna ha ett huvudstöd som går att ta av och på. Glömde skriva att det gärna ska gå att använda när man är själv och bär på ryggen också, lite knepigt. Du vet inte någon bild på bra huvudstöd?
Användarens profilbild
Av Helen
juliaanna skrev:Tack för svar!
Var ungefär så jag tänkte, vill gärna ha ett huvudstöd som går att ta av och på. Glömde skriva att det gärna ska gå att använda när man är själv och bär på ryggen också, lite knepigt. Du vet inte någon bild på bra huvudstöd?
Jo i huvudet på mig :D
Tänk dig en MT... gör små band nertill som du snurrar runt axelbanden och fäster tillbaka med knapp. DÅ kan du ta av det, men också ha det på när du går i väg. Gör ett huvudstöd i det material och i den form du önskar. Sy på band upptill precis som på en MT.
Sen är det frågan om hur den ska fästas. Du kan fästa med knapp, eller så syr du fast D-r ingar på selen som du använder. Det finns många lösningar på hur man kan fästa banden
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?