Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enzo
Tänkte sy min första Mei Tai. Undrar vad ni rekommenderar för mått? vissa har använt både 30 och 40 cm. Mei Tai är tänkt att använda till nyfödd. Men jag vill kunna använda den länge. Skall jag sy 30 cm bred eller ska jag ge mig på 40 cm direkt? Kan man bära nyfödd i en sittdel på 40 cm? Hur stora kan barnen vara för att bära i en sittdel på 30 cm?
Användarens profilbild
Av Minchi
Kanske ska du ta ett mellanting och göra sittdelen 35 cm bred? Det tycker jag är en bra bredd :).
Användarens profilbild
Av Panakeia
nyfödd och länge är en mkt svår kombination tyvärr... jag tor jag hade Hedvigs första mt drygt 30 bred, den hade hon inte ett halvår...

Kan visa ett kort, som kanske kan passa i sämsta knyningartråden iof. på H när hon fick vara modell för en babymt jag sytt

Bild

hon sitter verkligen illa här, och då är H ca året.

jag skulle satsa på ca 35 bred, då kan du ha den kanske runt ½ år. Eller så kör du på "fuskvarianten" gör en mt som är 45 bred (eller 40 om du vill det, men jag vill ha mina mts ordentligt breda till stora barn, 45- 50 gör jag mina till större barn) och sedan näster du in kanterna så du kan lägga ut selen när barnet växer! Hör du ingen vaddering i kanterna så bör inte dettar vara nått problem, jag vet tom folk som gjort så med ergon, och den vadderingen är ju rätt tjock!

Men jag tror inte du tjänar på att göra en för stor mt, Och det är inte skönt, varken för dig eller barnet att sitta i en för liten mt sedan.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av tinaw
Det finns varianter där man drar ihop sittdelen, hinner inte leta nu men tror mig ha länkar på mina sysidor på bäranära.se under Mei Tai/Sele

Man kan också göra sittdelen formad så att den är smalast längst ner och bredare uppåt. Ju mindre barnet är desto längre ner kommer rumpan. Eller också gör man tvärtom, en midja på MTn och så rullar man den. Jag skulle satsa på det. Jag brukar ha spädisar helt inne i MTn också. Det brukar de gilla.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?