Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Agnes börjar växa ur sin ullkofta och jag tänkte att jag skulle försöka sticka en ny åt henne. Någon som kan tipsa om mönster? Den måste vara superenkel (men fin såklart) eftersom jag inte är så bra på att sticka.
Av Umma
Den här kanske? :)

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =6&lang=se

Det finns flera fina mönster på Garnstudios hemsida. Men frågan är egentligen vad som gör en kofta lättstickad? Jag tex hatar att sy ihop och mina sömmar blir alltid knöliga och tråkiga så personligen är jag väldigt förtjust i mönster där man stickar allt i ett stycke, det finns en del sådana koftmönster. Ett klassiskt mönster finns i boken "Sparat, små stickade kläder från vår barndom" av Celia Dackenberg. Där stickar man från framkant till framkant bara räta maskor! Formen skapas genom att man vänder på arbetet och stickar tillbaka enligt ett visst mönster. Det svåraste här är nog att veta hur man lägger upp maskor när man skall lägga upp för ärmarna. Men annars skulle jag kalla den mycket lättstickad! Vill du se en bild så hojta!

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?