Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Vad finns det för vindtäta tyger?
Vart köper man vindtäta tyger?
Hur vet man ifall fleecen är "windstopper"?
Vart köper man windstopperfleece?

Tänkte sy fler mössor, tossor och vantar, så tyget behöver väl kunnas andas också så barnen inte svettas ihjäl.
Av johannah
Finns det inte något som heter vindpoplin? :hmm: Lite tunnare, nästan prassligt med gummerad baksida. Som i Po.P:s vinterkläder ungefär. Jag har hört att det ska finnas i vanliga tygaffärer. Behöver själv en bit, men har inte hunnit förbi Ohlssons ännu (de ska tydligen ha vindpoplin).
Windstopper-fleece har jag ingen aning om, men det lär ju inte hålla för väta.
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Mari skrev:Hur vet man ifall fleecen är "windstopper"?
Jag brukar hålla handen under/bakom och blåsa hårt, blir det bara varmt så är det windstopper :D

Bävernylon är väl ganska vindstoppande också eller :hmm:

Kolla loppisar om du har möjlighet. Har du tur hittar du en billig goretex jacka att slakta.
johannah skrev:Finns det inte något som heter vindpoplin? :hmm: Lite tunnare, nästan prassligt med gummerad baksida. Som i Po.P:s vinterkläder ungefär. Jag har hört att det ska finnas i vanliga tygaffärer. Behöver själv en bit, men har inte hunnit förbi Ohlssons ännu (de ska tydligen ha vindpoplin).
Windstopper-fleece har jag ingen aning om, men det lär ju inte hålla för väta.

Vindpoplin finns på ohlssons men den jag har är bara tunn och prasslig inte gummerad.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?