Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ms_chili
typ HELA tiden.
VARFÖR???
Det kan ju inte vara meningen att det ska gå åt minst en tvillingnål per plagg, ibland två... :hmm: :roll: :evil:

Någon som har något tips så jag slipper detta?
glis skrev:Min håller... Har du en annan pressarfot med större hål så risken minskar att nålen går i? Och undvika att dra i tyget? Kanske? För det låter dyrt och tråkigt att den går sönder!
Ja dyrt och tråkigt är det. Speciellt eftersom det oftast händer när man bara har några få cm kvar att sy :hopmad: :duh:
Ska se om det finns någon annan pressarfot och förska låta bli att dra i tyget...

Kan det vara så att jag blir för ivrig på sluttampen kanske??? :Hahaa:

Tack för tipsen
Testa lossa lite på trådspänningen på övertråden också. Jag tycker att dom lättare går sönder om man har för hög spänning. Men sen är dom ömtåligare än vanliga nålar också, jag saktar alltid ner och syr långsammare med tvillingnål och är extra försiktig när jag syr över tjocka partier, då brukar det gå bättre.
Tack för era tips!
Testade att sy låååååångsamt och utan att dra i tyget och nu höll den till ett helt plagg iaf! :vågen: :lol:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?