Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emha
Jag har en åkpåse till vagnen som saknar hål för selen och det skulle behövas. Det är en variant av åkpåse med dubbla tyger där det ena är rätt tunt och det andra är i teddytyg. Min tanke är att sy ett hål i varje lager för det är nog svårt annars.

Vad ska jag tänka på? Hur gör man hålen bäst? Min tanke var att göra typ knapphål men det kanske blir bökigt i teddytyget. Vad tror ni?

Alla tips och idéer tas tacksamt emot.

emha
Användarens profilbild
Av funshine
knapphål funkar ju utmärkt beroende på symaskin skulle det ev kunna funka att sy igenom båda lagren det borde bli lättare att hantera.

ett annat alternativ är ju att sy ett mer arbetat knapphål. vet inte vad det heter men kappor brukar ha sådana. du syr liksom ihop en rektangel i yttertyget räta mot räta med en liten lapp klipper upp och vänder runt så lappen hamnnar mitt emellan. vik ut lite av flikarna så de möts mitt i hålet. sedan klipper du hål i innertyget och viker in kanterna. sedan får du sy ihop så att det sitter kvar.
Användarens profilbild
Av sus
Jag gjorde hål i en tjock åkpåsemed stoppning, den är alltså som en vanlig täckjacka. Jag gjorde bara vanliga knapphål. Sydde först genom alla lager och klippte upp hålen sen. Funkade bra.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?