- lör sep 20, 2008 16:33

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!
Precis som Tesoj, har jag köpt ullfrotté av Britt. Och syr nu en overall, tyvärr måste jag vänta till Må för att kunna göra klart den. Måste köpa ett orange blixtlås, ganska grovt i plast hade jag tänkt!
Visste inte riktigt hur stor jag skulle göra den
, vi har en i fleece från nanook som vi använder nu. Den är i stl 68/74, och den är stor stor ännu. Gissar att den är lagom till Jul...
Och då borde den här passa efter jul och frammåt... dvs kallaste tiden. (om den ser knäpp ut på kan jag ju sy en till mindre som passar NU!)
Lägger in bilder på hur jag gjort den. Den är som Tesojs sydd i 4 delar. Förlaga är en kompis lurv KikKid med huva och blixtlås i sidan. Helst ville jag göra övervikbara vantar och ev tossor, men det kändes krångligt och hade inget att titta på. Övervikbar orange resår från Bibbis.
Overallen är gjord lång i kroppen för att få plats för tygblöja.
De 4 delarna + ärmarna

ihopsydd utom sidsömmarna. lämnar en öppen där blixtlåset skall gå.

Huvan, efter mitt hättamönster

huvan brevid ruskovillas väpnarluva stl 0-1år

I jämförelse med Nanooken

Tycker att ärmarna blev lite för smala och benen ev lite för breda... men får se sen när F provat den...
Huvan i närbild

Overallen i sin helhet utan den oreangea dragkedjan som förhoppningsvis kommer dit på må

Visste inte riktigt hur stor jag skulle göra den

Lägger in bilder på hur jag gjort den. Den är som Tesojs sydd i 4 delar. Förlaga är en kompis lurv KikKid med huva och blixtlås i sidan. Helst ville jag göra övervikbara vantar och ev tossor, men det kändes krångligt och hade inget att titta på. Övervikbar orange resår från Bibbis.
Overallen är gjord lång i kroppen för att få plats för tygblöja.
De 4 delarna + ärmarna

ihopsydd utom sidsömmarna. lämnar en öppen där blixtlåset skall gå.

Huvan, efter mitt hättamönster

huvan brevid ruskovillas väpnarluva stl 0-1år

I jämförelse med Nanooken

Tycker att ärmarna blev lite för smala och benen ev lite för breda... men får se sen när F provat den...
Huvan i närbild

Overallen i sin helhet utan den oreangea dragkedjan som förhoppningsvis kommer dit på må

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!