Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Erika777
Någon som har testat båda som kan förklara fördelar och nackdelar? Funderar på att sy en, men eftersom jag aldrig sett en MT i verkligheten har jag svårt att bestämma vilken modell det skall bli. Avlastar de lika bra?
Kan man använda ett glansigt tyg om man "fodrar" med ett vanligt bomullstyg? Skulle nämligen vilja ha ett lite festligare bärdon...
Av herilane
Skulle absolut råda dig att gå på sjalträff och prova båda varianterna innan du bestämmer dig.

Själv tycker jag att just den skillnaden inte spelar så stor roll, men föredrar nog de mer kurviga. Lite lättare att knyta med twist.

Mycket viktigare är vinkeln på axelbanden, alltså om de går rakt upp från MTns kropp eller lite vinklat eller mycket vinklat.
Användarens profilbild
Av Vida
Ang glansigt tyg - om du köper ett slinkigt tyg till panel så glider axelbanden över dem, om du inte kör på twist dvs. Bättre då är att köpa t.ex. sånt där fusksiden i nylon - det är fint, ser festligt ut, men är lite "skrovligt"... (det är sånt jag aar använt som foder i mina OnBags...)
Av Lynn
Ursäkta om jag lånar tråden lite, men jag har en fråga angående vinkeln på mei tai:ens axelband.

Vad gör det för skillnad om de är raka eller vinklade mot själva "bärdelen"? Har sytt min första mei tai med beskrivning från Knyttet, så det är ju den jag kan relatera till. Vilka är fördelar respektive nackdelar med olika vinkling? Ger de olika belastning?
Av herilane
Jag tyckte att olika vinklar satt olika bra och kändes olika bra. I hur de belastade, var de belastade, och hur väl barnet fick plats.
Ingrid gillade att ha armarna utanför och jag gillade att korsa axelbanden fram, och båda dessa funkade bättre med vinklade axelband. Med raka axelband drog axelbanden liksom snett, tyckte jag.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?