Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
marlene skrev:ofta står det att det är antingen 1- 2- 3-trådigt, spelar det nån roll?
Ja, de är olika tjocka.
Användarens profilbild
Av tweed
marlene skrev:
kvarnvik skrev:testa en garnaffär då, vet att marks&kattens har ett garn som heter eco nånting :)
Det var väl det jag länkade till ovan, som skulle ha 5,5 stickor
Förlåt, jag läste inte länken, det jag menar är att det ofta finns i garnaffärer och då kan du få hjälp om du ska ha mindre stickor osv
Användarens profilbild
Av tweed
Fast det finns ju 2 trådiga som är olika tjocka, 2ntrådiga som är olika tjocka osv, så jag skulle säga att det inte spelar någon roll, bara garnet är lagom tjockt. Det är mer en fråga om hur garnet är spunnet
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Marlene, på båda garnaffärerna i Luleå finns M&K. Gå dit och hör med dem, dom är jätteduktiga, i alla fall de som jobbar på den som är längst ner på storgatan.
Senast redigerad av Humleblomstern den tor sep 18, 2008 12:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av solängel
Och M&K har ett eco babyullgarn som jag tror är lite tunnare än det vanliga eco. Det är för övrigt ett jättemysigt garn :loving:

Lycka till med tossorna!
Användarens profilbild
Av marlene
solängel skrev:Och M&K har ett eco babyullgarn som jag tror är lite tunnare än det vanliga eco. Det är för övrigt ett jättemysigt garn :loving:

Lycka till med tossorna!
Jo jag såg det, men till det skulle man ha om det var stickor nr 3 om jag inte minns helt galet (vilket inte är helt omöjligt med tanke på hur förvirrad jag är :roll: )
Användarens profilbild
Av marlene
Humleblomstern skrev:Marlene, på båda garnaffärerna i Luleå finns M&K. Gå dit och hör med dem, dom är jätteduktiga, i alla fall de som jobbar på den som är längst ner på storgatan.
Jag googlade faktiskt på garnäffärer i luleå igår :wink: Det har ju funnits en alldeles nära mig på kronan men den har ju såklart stängt :roll: Jag tror jag ska se vad som finns i min mammas gömmor och prova virka lite först och sen gå och köpa nått mysigt ullgarn :D
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
marlene skrev: Jag googlade faktiskt på garnäffärer i luleå igår :wink: Det har ju funnits en alldeles nära mig på kronan men den har ju såklart stängt :roll: Jag tror jag ska se vad som finns i min mammas gömmor och prova virka lite först och sen gå och köpa nått mysigt ullgarn :D
Typiskt! Själv var jag inne på Handarbetsboden (visst heter den väl så) och köpte garn till de grönsaker jag håller på att virka. Jag fick jättebra hjälp med att förstå mitt mönster, hitta lämpliga virknålar och garn.
Lycka till med dina projekt! :)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?