Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av brunetten
Jag har hängt stora vepor (1x3,5 m) på väggen mha IKEAs gardinstång av metalltråd. Jag tycker det blev bra och det är dessutom ganska enkelt att byta tyg när man blivit trött på det gamla.
Användarens profilbild
Av Sanfora
JinxLinda skrev:
Sanfora skrev:
jag71 skrev:Jag har häftat fast tyget i en lös list som vi sen spikade fast på väggen. Tyget är 2,5 * 1,5 meter nånting.
...och var köper man sådana här lister då..? Jag inser att det låter fånigt, men jag kan faktiskt inte tänka mig var sådant finns - hobbyaffärer, brädgård?
Typ K-rauta, Silvan, Byggmax och liknande borde ha :)
Antecknat... Tack :-)
Användarens profilbild
Av Sanfora
Dorislina skrev:Nu hade ju min far materialet till just vår redan eftersom dom haft det som ram till ett tyg innan men det är ju "bara" att gå till någon som säljer byggmaterial så finns det att välja på. Behöver inte vara något grovt trä eller så. Vårt Coop har ju också byggmaterial om man inte har en brädgård i närheten.
Just det Coop. Tack för det tipset :-)
Användarens profilbild
Av Sanfora
brunetten skrev:Jag har hängt stora vepor (1x3,5 m) på väggen mha IKEAs gardinstång av metalltråd. Jag tycker det blev bra och det är dessutom ganska enkelt att byta tyg när man blivit trött på det gamla.
Smart! Jag har ju 2 sådana. Men står de inte ut ganska mkt? Jag menar, då ligger väl inte tyget mot väggen? Har du det på ett ställe med eller utan möbler för? jag funderar på att ha tyg bakom huvudänden på sängen, kanske blir det konstigt med den varianten... :roll:
Användarens profilbild
Av brunetten
Joo, de hänger ca 5-10 cm utanför väggen. Jag har dem i en hög trappa istället för tavlor så jag tycker inte att det gör något.

Jag har själv funderat på att göra en egen sänggavel. Min tanke var att ta en masonitskiva (el liknande), klä den med skumgummi på sidan som vätter mot sängen och sedan klä alltihopa med tyg. Sedan ställs bara masonitskivan på golvet och sängen ställs emot.
Användarens profilbild
Av brunetten
Joo, de hänger ca 5-10 cm utanför väggen. Jag har dem i en hög trappa istället för tavlor så jag tycker inte att det gör något.

Jag har själv funderat på att göra en egen sänggavel. Min tanke var att ta en masonitskiva (el liknande), klä den med skumgummi på sidan som vätter mot sängen och sedan klä alltihopa med tyg. Sedan ställs bara masonitskivan på golvet och sängen ställs emot. Fast, vill du ha tyg långt ovanför sängen är nog det här en ganska bökig idé då skivan blir så stor.
Användarens profilbild
Av Sanfora
brunetten skrev:Joo, de hänger ca 5-10 cm utanför väggen. Jag har dem i en hög trappa istället för tavlor så jag tycker inte att det gör något.

Jag har själv funderat på att göra en egen sänggavel. Min tanke var att ta en masonitskiva (el liknande), klä den med skumgummi på sidan som vätter mot sängen och sedan klä alltihopa med tyg. Sedan ställs bara masonitskivan på golvet och sängen ställs emot. Fast, vill du ha tyg långt ovanför sängen är nog det här en ganska bökig idé då skivan blir så stor.
Har också funderat på masonit/spånskiva, men det faller på att jag tror att jag kommer att tröttna efter ett tag och vilja byta tyg. Och så är det en annan sak: de tygerna jag har i åtanke är gamla retrotyger som jag hittat hos farmor och som jag har så svårt att klippa i. Jag vet att det är fånigt, men jag är inte rikigt mogen för att sätta saxen i dem... :?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Pilotta skrev:
Dorislina skrev:Vi har ett ca 2 meter långt och 1,50 m brett tyg på väggen ovanför vår säng. Vi gjorde helt enkelt en ram i trä (så som det ser på en målarduk fast utan själva duken om ni hänger med) och där häftade vi fast tyget på baksidan. Sedan hängde vi upp hela "tavlan" på en krok på väggen. Sitter jättebra och är riktigt snyggt. Även mina föräldrar har liknande "tavlor" med uppspänt tyg...
Så har jag också tänkt att göra+ att jag ska ha belysning (ropelight eller LED) innanför ramen.
Det har min kompis så det lyser ut runt...men det roligaste är att det finns ingen sladd för dom har gjort hål rakt genom väggen in till förrådet!!!
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
jag tycker att den här tråden kräver bilder :D
Av Jinxan
Jennelii skrev:
Pilotta skrev:
Dorislina skrev:Vi har ett ca 2 meter långt och 1,50 m brett tyg på väggen ovanför vår säng. Vi gjorde helt enkelt en ram i trä (så som det ser på en målarduk fast utan själva duken om ni hänger med) och där häftade vi fast tyget på baksidan. Sedan hängde vi upp hela "tavlan" på en krok på väggen. Sitter jättebra och är riktigt snyggt. Även mina föräldrar har liknande "tavlor" med uppspänt tyg...
Så har jag också tänkt att göra+ att jag ska ha belysning (ropelight eller LED) innanför ramen.
Det har min kompis så det lyser ut runt...men det roligaste är att det finns ingen sladd för dom har gjort hål rakt genom väggen in till förrådet!!!
Coolt! Ta kort! :D
Användarens profilbild
Av Sanfora
Sannasmamma skrev:jag tycker att den här tråden kräver bilder :D
Absolut precis!
Användarens profilbild
Av Sanfora
jordbarn skrev:Vi har satt öljetter i ovankanten och sedan hängt upp på små spikar.
Funkar kanon! :tumup:
Oh, det var smart. Liten åverkan på tyget. Har ni någon tyngd etc i nederkant?

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?