Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu så har jag fixat till en tutorial i min blogg för de som önskade lite beskrivningar ikring hur jag gjorde när jag sydde mina fodrade muddbyxor. Här kommer direktlänken! Hoppas någon har nytta utav det:

http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/?tmp=21214643
Senast redigerad av Marine78 den tor aug 21, 2008 21:56, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Stream
Jag har haft samma problem :lol: Jag tror att du ska sy ihop den så att den ser ut som den nu gör när du har försökt vända den rätt. När du då sen vänder den rätt borde det bli som du har tänkt, alltså ett par byxor med foder och inte tvångsvarianten ;)
Användarens profilbild
Av lotti
Åhhh jag får ångest bara jag tänker på det.... :roll:
förra vintern sydde jag en fodrad flece overall och allt gick bra tills jag kom till biten där muddarna skulle i och sedan vändas.......jag tror jag nålade och jag gjorde om 25 gånger :twisted: innan jag gav upp och sydde fast dem på vanligt sätt så kanterna syntes på insidan.... :D
Av Marine78
Det blev bara en omgång sprättande och när jag väl lyckades klura ut det sista så var det slutfört på 20 minuter ca. Fast fasen vet om jag kommer ihåg hur jag gjorde till nästa gång ;-) Beskrivningarna jag fick här gjorde mig inte direkt klokare och jag kan inte direkt själv beskriva hur sjutton jag gjorde, men övrning ger färdighet. Och byxorna är nu färdiga och med tanke på att det var första försöket så är jag riktigt nöjd - nu kan det förhoppningsvis bara bli bättre ;-) Lite bilder dådå!

Bild
Bild

Muddbyxa i stl 86 till minstingen. Tyget är ett örngott från ett bäddset som inköptes på ICA Maxi för lite sedan och det blå fodertyget är koboltblå interlock från Hilco. Som sagt: NÖJD!
Användarens profilbild
Av Monia
Fint!!!! :app: :urule:
Användarens profilbild
Av binaem
fina
Användarens profilbild
Av Sedum
Superfint!
Om du kommer på hur du gjorde och får ner beskrivningen, så måste du skriva den här. ;-)
Av Marine78
Jag lovar komma med en beskrivning nästa gång. Skall försöka få till två par brallor ikväll - eller i alla fall ett par. De är tillklippta o klara och mudd har kommit hem som matchar nu.
Användarens profilbild
Av melon
Skitsnyggt!

Tycker du det blir bra i stum bomull? Har funderat många gånger med aldrig kommit till skott :roll:
Av Marine78
Tack! Jodå det funkar bra att sy i stum bomull också. Kräver lite mer rymd i byxan dock.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Superfina! Hoppas beskrivning kommer snart (ingen press :lol: ). Jag vill också göra!
Av Marine78
Nu finns beskrivning i min blogg...
Användarens profilbild
Av sofiutane
Tackar tackar, då måste man ju bara få lite tid att testa. Jag ha en massa retrotyger som skulle bli så snygga som byxor, men tycker att det känns så kallt inför hösten. Blir nog jättebra om jag fodrar lite bara.

Fastnade inne på din blogg ett tag också. :urule:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?