Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Det här borde kanske ligga under klädforumet, men här finns ju så många velourexperter...
Jag köpte en overall till H på Lindex igår och när jag kom hem upptäckte jag att det var en rand i tyget. den känns liksom upphöjd, men det syns inget i väven på avigsidan. är det fel ityget eller bara nåt veck eller så som kommer att gå bort i tvätten? Vad tror ni?
Bild
Hela overallen för den nyfikne, måste nog försöka rita av den och göra en egen, inte till mig alltså, men med eget tyg...
Bild
Användarens profilbild
Av zero.sara
Veck som går bort tycker jag det ser ut som :D
Användarens profilbild
Av glis
Om du behöver ett overallmönster har jag ett från Ottobre. Kan vi ju titta på nör vi skall öva ryggknytninger.
Användarens profilbild
Av tweed
Tack Glis! Undrar om H är tillräckligt stor för att ryggknytas än, när började ni? Kollar gärna både mönster, Manduca och knytningar snart. är också grymt sugen på att ta en tur till Andersson&Hjalmarsson, du kanske är intresserad av att åka med? Har ju sett att du gör fina saker av velour...
Användarens profilbild
Av glis
NU kom jag på att kolla efter den här tråden!

Jag åker gärna till A&H, så snart som möjligt. Vi har haft storfest här så jag har inte kunnat pyssla på ett par veckor och är helt svältfödd! Nu vill jag sy, sy sy! Och jag har bara kvar rosa muddväv (jag gav bort den rosa amningströjan till syrran, jag trivdes inte i den) och har dessutom beställt en knapptång så nu skall jag sy! Vad sägs om torsdag? Eller nästa tisdag?

Jag började så smått med ryggbärning när kisen var 4-5 månader men de som är vana börjar mycket tidigare.
Användarens profilbild
Av millla
kvarnvik skrev:Hela overallen för den nyfikne, måste nog försöka rita av den och göra en egen, inte till mig alltså, men med eget tyg...
Jo! :vågen: Jag tycker absolut att du ska göra en likadan till dig själv åxå när du ändå håller på!! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
Jo det vore väl nåt. Det hängde förresten velourdressar utanför klädaffären i stan igår, "Fahrman rekommenderar" så det kanske är helrätt med velouroverall även på vuxna i höst :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
Btw, randen på overallen försvann när jag tvättade den

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?