Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
Undrar om någon här bytt kardborren i blöjbyxor själv?

Jag är ICKE duktig vid symaskinen, :hide: men maskin och vilja finns.

Så, är det genomförbart? Vilken kardborre använder jag isf?
Samt HUR gör man? Och kanske ännu viktigare -vad gör man INTE?

:notes:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Det kan inte vara så svårt..jag började min sykarriär med att sprätta bort gammal resår i pocketblöjor & sy dit ny, numera syr jag egna pockets :D

Nu vet jag inte hur blöjbyxorna ser ut, men kan du inte bara sprätta bort den gamla kardborren & sy dit ny?
Användarens profilbild
Av UWO
Helen skrev:Måste du byta all kardborren? Räcker det med den taggiga delen? Bra mycket enklare i fall du slipper byta mitt fram.
Så bra du kikade in då! :D
Det är imses blöjbyxor och det är just kardborren mitt fram som är problemet, den har blivit jättenoppig och sliten.
Det jag funderar på är om det finns risk att man förstör pul:en om man syr i den? Lite rädd för att de ska börja läcka.
Sen lite fundersam över vilken kardborre man ska använda som är stark nog. Har kikat på er sida, är det vanlig kardborre man har eller är den extra stark?
(+ att jag hade lite problem att lägga loop-delen i varukorgen men det ska jag väl ta via mail kanske?)
Användarens profilbild
Av UWO
Shuna76 skrev:Det kan inte vara så svårt..jag började min sykarriär med att sprätta bort gammal resår i pocketblöjor & sy dit ny, numera syr jag egna pockets :D

Nu vet jag inte hur blöjbyxorna ser ut, men kan du inte bara sprätta bort den gamla kardborren & sy dit ny?
Det låter ju hoppfullt! :D
Använder du kardborre eller tryckknappar? Du har ingen bild på någon du har sytt? *blev lite nyfiken*
Har sytt en dockblöja (pocket) på prov, det var rätt kul faktiskt. Fast trixigt som 17 tycker jag och barnen tycker väl inte den är superlik en blöja direkt. :oops: :roll:

Men då ska jag väl våga ge mig ut på jakt efter kardborre då! I värsta fall så går ju blöjbyxorna ändå inte att använda alls som de är nu, så jag har ju egentligen inte något att förlora! :D
Användarens profilbild
Av Helen
UWO skrev:
Helen skrev:Måste du byta all kardborren? Räcker det med den taggiga delen? Bra mycket enklare i fall du slipper byta mitt fram.
Så bra du kikade in då! :D
Det är imses blöjbyxor och det är just kardborren mitt fram som är problemet, den har blivit jättenoppig och sliten.
Det jag funderar på är om det finns risk att man förstör pul:en om man syr i den? Lite rädd för att de ska börja läcka.
Sen lite fundersam över vilken kardborre man ska använda som är stark nog. Har kikat på er sida, är det vanlig kardborre man har eller är den extra stark?
(+ att jag hade lite problem att lägga loop-delen i varukorgen men det ska jag väl ta via mail kanske?)
Kanske ska du försöka ha en kardborre som går utanför den gamla...Tänker på hålen efter den förra, eller kanske sy på lite ovanpå om det inte blir för tjockt. Den gamla kanske kan klippas ner lite....lite klurigt det där. Du får nog testa. Antingen kan du inte använda den som den är och då är det en vinst bara genom att försöka rädda den, eller hur?

Vill du fråga om någon om butiken så ta det via mail, det blir bäst
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jo, det är rätt trixigt innan man fått till ett bra mönster, men nu tycker jag de blir riktigt fina om jag får säga det själv :) Jag har ju köpt mig en KAM-press så jag använder knappar :) Bilder kommer i den här tråden ikväll eller imorgon: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... p?t=101399

Ett annat alternativ är ju att knappa Imseblöja..fast jag minns inte riktigt hur de är uppbyggda, om det skulle gå..:hmm:
Användarens profilbild
Av UWO
Shuna76 skrev:Jo, det är rätt trixigt innan man fått till ett bra mönster, men nu tycker jag de blir riktigt fina om jag får säga det själv :) Jag har ju köpt mig en KAM-press så jag använder knappar :) Bilder kommer i den här tråden ikväll eller imorgon: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... p?t=101399

Ett annat alternativ är ju att knappa Imseblöja..fast jag minns inte riktigt hur de är uppbyggda, om det skulle gå..:hmm:
...jo, jag har tänkt tanken. Men det var det där med press då..
Ska kika in sen!
:)
Av legenden29
Jag har bytt kardborre på imseblöjbyxor! Det gick jättebra o det var inga problem att sy rätt genom PULen heller! Det enklaste är ju egentligen att sy på en bit ny mjuk del direkt på den gamla delen på "magen", men man kan ju sprätta bort den gamla delen oxå. Den hårda kardborren tar man ju bort om den är dålit o syr dit en ny, men ofta räcker det bara att rengöra den från hår/ludd mha tex en sprättare eller grövre nål.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?