Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
går tvillingnål att använda på alla maskiner?
Användarens profilbild
Av miriel
Sockertopp skrev:går tvillingnål att använda på alla maskiner?
Är oxå nyfiken!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det måste ju finnas 2 ställen att sätta trådrullar på, eftersom man trär med två trådar. Min maskin är traditionell och har en sån där metallpinne där man sätter undertrådspolen när man ska fylla på ... ja ni vet :roll: Där sätter jag iaf den andra trådrullen också trär jag båda trådarna precis lika... men i varsitt nålöga förstås :wink:
Användarens profilbild
Av miriel
Sara med 98+02+05 skrev:Det måste ju finnas 2 ställen att sätta trådrullar på, eftersom man trär med två trådar. Min maskin är traditionell och har en sån där metallpinne där man sätter undertrådspolen när man ska fylla på ... ja ni vet :roll: Där sätter jag iaf den andra trådrullen också trär jag båda trådarna precis lika... men i varsitt nålöga förstås :wink:
Tack, nu ska symaskinen utforskas lite till. Det är så kul här på sjalbarn, man lär sig alltid något nytt!! :vågen:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jo, alltså jag är ju säker på att min pinne är tillräckligt lång för 2 rullar så då borde väl det funka eller? Trär du trådarna bredvid varandra sen hela vägen eller?

*o jag som var iväg till sybehörsaffären igår o köpte vanliga symaskinsnålar bara - skall jag nu behöva en vända till......*
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Sy i elastiska tyger

1. Nål - Använd Jerseynål till elastiska tyger. Är typ trekantig istället för rund och gör inte hål i tyget.

2. Söm - Använd trestegssicksack för att sy ihop saker ELLER jerseysöm som ser ut typ såhär _ _ /\ _ /\ _ /\ _ fast snedare toppar. För att fålla är tvillingnålen jättebra.

Lycka till!

Pia
Användarens profilbild
Av Elin G
Fiffi75 skrev:Sy i elastiska tyger
jerseysöm som ser ut typ såhär _ _ /\ _ /\ _ /\ _ fast snedare toppar.
Nu fattar jag :D . Den sömmen har ju min maskin också! Måste köpa mer velour då bara,för nu har jag klippt sönder och misslyckats med den jag hade...

Tack för hjälpen alla! Om jag nångång lyckas sy användbart nåt ska jag visa det för er.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?