Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Jag tänkte att jag skullel måla om Theas tråkiga furu säng. Jag har för mig att Sannasmamma gjort detsamma med en likadan säng.
Sängen ser ut såhär:
Bild

Tanken är att den ska bli röd - vad ska jag tänka på?
Vilken sorts färg ska jag välja?
Användarens profilbild
Av xsaga
När vi har målat om så har vi valt snickerifärg (Snickeri och järnfärg), (Nordsjö), och vi valde en oljebaserad för att den ska vara avtorkningsbar, finns även vattenbaserad. Fördelen med denna fägen är att den "flyter ut" så att det ser nästan sprutlackerat ut.

Det senaste vi målade om var en stokkestol som vi köpte begagnad. Den var ganska sunkig. Den blev röd. Ska se om jag kan fota den senare.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
jag har en likadan ja :D jag slipade den först mycket lte, sen målade jag två lager med v-slip (häftgrund) och ett lager med vattenbaserad lackfärg. min är ju lite shabby chic så jag slipade den efteråt också, så att den skulle se gammal och sliten ut.

så här blev den:
Bild
Användarens profilbild
Av Måsen
En sån där säng har ju vi också! :lol:
Det skulle vara kul att göra någonting med den sen när jag orkar.
Av johannah
Jag har också målat en sån säng. Jag hoppade helt över slipning och grundfärg och satsade istället på att måla flera (=4 st) supertunna lager med den färgen jag skulle ha (vattenbaserad, antikvit). Färgen verkar hålla bra och har fått tåla både barnlek och flytt.

Ett tips är att inte skruva isär sängen före målning. Om färgen hamnar mellan delarna börjar sängen att knarra. Inte så kul när man försöker smyga ut efter nattning...
Användarens profilbild
Av Monia
Jag har målat Emmas säng

Bild

Tvättade av den först eftersom den hade legat på mina föräldrars vind i Xantal år. Målade med Beckers snickerifärg två eller tre ggr. Sen är det Guldfärg och faktiskt rosa väggfärg till blommorna. Håller fortfarande fint efter ett år.
Användarens profilbild
Av Kaja
Vi har också en sådan säng och målade den vit. Däremot så tycker jag att färgen sitter lite dåligt, i synnerhet just där man kan dra ut och ihop den. Men, man får väl satsa på shabby chick.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Zai
Vi har också en gammal utdragssäng men den är med spjälor på gavlarna. Vi målade våran svart :loving: jag är helt såld på svartmålat!
Användarens profilbild
Av svas
Det känns skönt att du frågar Tisse-sötis. Så du inte går loss med väggfärgen igen... :twisted: 8) :wink:
Av Jenny
svas skrev:Det känns skönt att du frågar Tisse-sötis. Så du inte går loss med väggfärgen igen... :twisted: 8) :wink:
Shut it! Annars hjälper jag aldrig dig att måla...
Användarens profilbild
Av Bina
svas skrev:Det känns skönt att du frågar Tisse-sötis. Så du inte går loss med väggfärgen igen... :twisted: 8) :wink:
:Hahaa: berätta mer :eld:
Av Jenny
Bina skrev:
:Hahaa: berätta mer :eld:
Finns ingen anledning. punkt.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?