Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Om jag ska använda samma sorts trikåtyg som i själva tröjan till kantband måste jag klippa det på snedden som med vanliga stumma kantband? Eller fungerar det lika bra att bara klippa en rak remsa? Och hur långt ska kantbandet vara? Lite kortare än det som ska kantas? Några cm mindre eller vad?
Användarens profilbild
Av Monia
*tassar*
Av Marine78
Det tycker jag beror helt på hur strechigt grundtyget är. Tyger med lite elastan klipper jag inte på skrådden, och vanliga trikåer brukar jag tycke är för tjocka för att använda som kantband. Ett strechigt tyg klipper jag som sagt inte på skrådden och brukar minska med 20-25% på längden för att det skall bli snyggt. Fast jag använder till 90% lite slätare muddväv när jag gör kantbanden och de innehåller ju en hel del strech. Vet inte om du blev så mkt hjälpt utav mig ;-)
Användarens profilbild
Av glis
Nu först såga jag att det var du som svarade nu med Marine! Jag gillar din beskrivning så skarpt att jag har sparat texten i min dator så jag skall slippa leta i gamla trådar.
Användarens profilbild
Av Stark
Jag tackar så mycket för svaren. Helst skulle jag vilja ha muddväv, men det är svårt att få tag i härikring, så jag tar en bit rk remsa av lämpligt tyg :lol: .
Av Marine78
glis skrev:Nu först såga jag att det var du som svarade nu med Marine! Jag gillar din beskrivning så skarpt att jag har sparat texten i min dator så jag skall slippa leta i gamla trådar.
*ler* härligt att höra att någon har fått ordentlig hjälp genom min beskrivning. Är annars ingen expert på pedagogiska svar, men denna gick visst hem *ler*.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?