Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av johannah
Hakade på en fråga om muddjeans här på forumet för ett tag sedan. Jeansen var iof nästan färdiga då, men riskerade att hamna i ufo-högen. Här kommer resultatet:

Fram...
Bild

...bak...
Bild

...och på
Bild

Fortfarande något "puffiga" fram, men betydligt mindre än före sprättningen :) De är sydda av mina gamla urvuxna :oops: jeans. Slitningarna fram fanns, men där bak har jag slipat med en pimpsten. Inspirationen till sömmen över bakfickan har jag hämtat från Yrväder. De ändringar jag ska göra till nästa gång är att klippa till en lååååg midja och ta in framdelen lite. Annars är både jag och dottern rätt så nöjda.
Användarens profilbild
Av Bina
Superfina :tumsup:
varför köper jag NovaStar-jeans för 400:-/st tro :hmm:
Användarens profilbild
Av aspen
jag får inte fram bilderna :-(
varken med "visa bild" eller klopiera länken under egenskaper eller inne på din fl-sida
Användarens profilbild
Av eM
Men shit va snygga!! :shock: Håller också med om att det är helt sanslöst att Nova Star jeansen kostar 400 kr, men så kan ju inte jag sy sånna där snygga brallor heller... :roll: Får man beställa av dig istället? :wink:
Av johannah
Tack, vad snälla ni är! :rodna:

Men så svårt är det faktiskt inte. Jeanssömmarna tar visserligen ganska lång tid att sy, men svårt är det inte.

Jag har faktiskt sneglat en hel del på dotterns nova star jeans. Mina är något bredare längst ner och mindre puffiga högst upp.
Användarens profilbild
Av korell
Supersnygga!

Nä, nu bestämmer jag mig för att sy egna ist för att köpa Novastar som jag funderat på :D

Tips: När jag var gravid sydda jag muddjeans till mig själv. Det är apskönt!, och faktiskt ganska snyggt tycker jag.... Glöm inte resår eller mudd i bensluten även till vuxen, det är en del av det sköna/coola.
man kanske skulle sy sig matchande muddjeans till hela familjen.
Vill maken ha det tro :| :hmm:.....vill jag att han ska ha det?
Av johannah
annelie skrev:vad har du sparat från dina egna jeans?
Inte så mycket faktiskt. Det blev lättare att sy om det mesta. Jag har klippt ut och sparat insidan av fickorna där fram och så har jag klippt ut bakfickorna. Alla sömmar är nya. Bakfickorna är klippta innanför sömmarna och omsydda till nya, mindre fickor. Jag har varit lite överambitiös och sytt en falsk gylf. Det kommer jag inte att göra nästa gång. Jag kan väl tillägga att jag utgått från Meedoms tightsmönster, men ritat benen rakare och vidare.
Användarens profilbild
Av Isanna
Supersnygga! :loving:
Användarens profilbild
Av Sedum
Åh, sååå snygga!!!! :-) Kan man sy så själv. Är kanske inte så svårt som du säger, men de blev ju suuuupersnygga. :whut: :heart:
Användarens profilbild
Av Monia
Jättefina!!!
Användarens profilbild
Av mammahappy
wow vad snygga!
Av Sia
:love: VILL HA :love:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?