Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
.... fast, det är faktiskt tre... :oops:

Det var så kul att sy singoallor och jag kunde inte bestämma mig för om dottern skulle få turkos, rosa eller limegrön... Så jag sydde alla tre... :oops:

Bild

Fast, det var 35 grader vid medelhavet, dit vi åker om 10 dagar, så det lär väl gå åt...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Plinga
Så fiiina!! Har du nåt mönster till dem eller? Jag tror jag ska försöka sy en sån, men det jag hittills sytt har jag ritat av plagg vi har hemma, men en sån klänning har damen inte.
Användarens profilbild
Av Kaja
Tja. Jag hittade inget mönster som jag PRECIS ville ha det. Men jag har börjat med Stoff&Stils mönster på singoalla. Den är dock rynkad och med fast kantband och så ett sprund i ena framsömmen. Och motsvarande manöver i ärmen tror jag. Jag förlängde lite här och där och då funkar det för kanaler... Men, be mig inte om mer exakt mönster än så. Jag lägger ut mitt ursprungsmönster på tyget och så klipper jag lite på känn. Det brukar funka bra. Modellen är ganska förlåtande för fel...

Det som är knöligast är att få till själva kanalen för resåren i halslinningen. Hade det inte varit för den så hade jag nog sytt ÄNNU fler...

//Kaja
Användarens profilbild
Av binaem
Jättefina. Åh semester utomlands lät inte fel
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ååå vad fina!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Kalasfina! Jag måste nog sy lite barnklännigar jag också....... Blir ju lite avundsjuk ju! :lol:
Användarens profilbild
Av Sedum
Finfina! :-)

Men så klurigt är det väl inte med halsen.. Eller gjorde jag för stor kanal tro, men det funkade iaf utmärkt.

katja77,
Här är mitt "mönster" på stl 98, så kanske du får lite hjälp på vägen. Jag tog en befintlig singoalla och förstorade, som Kaja skriver så är de väldigt förlåtande i modellen! .-)

http://asjakne.blogspot.com/
Av Ponyo
Ja, visa hela tiden!!! :D
Jättefina! :loving:
Användarens profilbild
Av Sedum
Måste även berömma dina andra grejer Kaja! Såååå fina! Jag måste bara ta en tur till Varberg och kolla in också! ;-)
Användarens profilbild
Av Kaja
KajsaW skrev:Måste även berömma dina andra grejer Kaja! Såååå fina! Jag måste bara ta en tur till Varberg och kolla in också! ;-)
Tack, vad snäll du är. Då får du passa på att åka ner nu. Jag la 11 klänningar på lådan i eftermiddags, så de borde finnas i butiken morgon eller senast på fredag... Vi har bunkrat lite nu innan semestern, så det är ovanligt mycket där just nu. Hoppas att allt går åt bara, annars så står jag där med en hejjans massa klänningar till hösten. Vad gör jag då?? Rear ut dem på sjalbarn??

Funderar på att sy små sommarbyxor av tyget som blev över. Fast, det kanske blir för mycket...

//Kaja
Användarens profilbild
Av 4ungar
Kaja skrev:Vad gör jag då?? Rear ut dem på sjalbarn??

//Kaja
Yessss :tumup:
Användarens profilbild
Av Sedum
Kaja skrev:
KajsaW skrev:Måste även berömma dina andra grejer Kaja! Såååå fina! Jag måste bara ta en tur till Varberg och kolla in också! ;-)
Tack, vad snäll du är. Då får du passa på att åka ner nu. Jag la 11 klänningar på lådan i eftermiddags, så de borde finnas i butiken morgon eller senast på fredag... Vi har bunkrat lite nu innan semestern, så det är ovanligt mycket där just nu. Hoppas att allt går åt bara, annars så står jag där med en hejjans massa klänningar till hösten. Vad gör jag då?? Rear ut dem på sjalbarn??

Funderar på att sy små sommarbyxor av tyget som blev över. Fast, det kanske blir för mycket...

//Kaja

Ja, jag får ta mig en sväng neråt, hinner dessvärre inte i helgen. Om inte annat kommer jag väl ränna där i sommar, mamma och pappa har sommarstuga neråt!

Åhh, ja, det hade nog varit fint. Typ puffknickers?! Eller också blir det för mycket... Nää, det hade nog varit superfint. Sjalett?!
Du får väl testa med ett par och prova!?

Rea här låter finfint! ;-)

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?