Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Hur svåra är sömnadsbeskrivningarna i Ottobre? Jag har ingen större sömnadsvana så jag är lite osäker på om jag ska våga mig på att köpa en tidning. Jag klarar av att sy kläder från de böcker jag lånar på biblioteket (sy barnkläder), medan jag tyckte att de mönster och beskrivningar som är i mina (äldre) nummer av Kreativa kvinnor är för svåra (mest för att det står gör si eller så och så nämns olika sömnadstermer utan att det står HUR man gör, man förutsätts veta det). Jag gillar i och för sig utmaningar och det får gärna vara lite svårare än vad jag "egentligen" kan, men jag är som sagt nybörjare och det är trist att inte förstå över huvud taget, eller totalmisslyckas.
Användarens profilbild
Av glis
Jag tycker att de dels innehåller ganska mycket mönster med olika svårighetsgrad, dels att de oftast beskriver hur man skall göra. Ibland på annat ställe i tidningen med illustrationer och grejjer, precis som i mina "allt om handarbete" från 90-talets början. Så jag tycker absolut att du skall köpa en tidning. Har du sett att man kan titta vad som finns i gamla nummer och beställa dem på deras hemsida? Bra service, men det tar ett par veckor att få hem tidningarna... www.ottobredesign.com
Användarens profilbild
Av noranora
Åh, vad bra! Tack för tips. Då ska jag kolla in den sidan :D

(Förresten, min förra hund kallade jag alltid för Glis :lol: )
Användarens profilbild
Av glis
noranora skrev:Åh, vad bra! Tack för tips. Då ska jag kolla in den sidan :D

(Förresten, min förra hund kallade jag alltid för Glis :lol: )
:D
Användarens profilbild
Av knutis
Jag tycker att det beror lite på modell och mönster och så. Ofta kan beskrivningarna vara onödigt svåra/komplicerad beskrivna. Men ofta går det att klura ut hur de menar och ofta är det inte så komplicerat som det först verkar.... hoppas du förstår hur jag menar :hellu: .
Jag tycker absolut att du ska köpa en tidning och prova och se vad du tycker. :D

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?