Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av McMorrigan
ClaraochMeja skrev:zmurfan:
Annars kan jag tänka mig kanske ett mindre fodral, visst finns det innerkuddar som är typ 40x40 cm?

Japp, det gör det. Men om man syr 50*50 så bör man stoppa i en 60*60 för att det ska hålla sig snyggt osv..... Annars blir annars hörnen tomma......
Användarens profilbild
Av Fina
Nu har du ändrat i första inlägget så nu blev jag mera sugen... :wink:
Jag ställer upp med en eller flera.
När vill du att dom ska vara klara senast? Ska åka iväg till mamma i ca en månad men jag har möjlighet att sy där (i sthlm så då kanske ve kan skippa frakten) kruxet är bara att alla tygerna har jag ju hemma...
Och när du säger ljust, är det alla möjliga färger bara dom är ljusa eller är det några färger som du särskillt vill ha och finns det några som är helt bannade?
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Åh jag blir så glad att ni vill göra min tråkiga soffa till en fin sjalbarnssoffa :heart:

Jag som är så usel på att sy undrar ju vilket mått det bör vara på fodralen..Som ovanstående skrev så ska man inte sy samma mått som kudden?

Kuddarna som ska få nya kläder är dessa:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30103233

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50120161

Den som heter IKEA Stockholm är mer pluffsig liksom och formlig medan Karlstad Kudden ska vara mer fast och i samma form hela tiden..
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Åh jag blir så glad att ni vill göra min tråkiga soffa till en fin sjalbarnssoffa :heart:

Jag har ändrat i TS så att nu är det två andra storlekar som ska sys eftersom Knyttet :loving: tog på sig alla baskuddar som var 44x54!

Kuddarna som ska få nya kläder är dessa:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30103233

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10080567

Ska mäta kudden och återkomma med exakt mått på kudden och de befintliga fodralen!
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Nu har jag ändrat i TS lite... läs gärna TS igen mina kära sömmerskor :heart: :urule: :hello:
Användarens profilbild
Av zmurfan
ClaraochMeja, Det visade sig att jag inte hade bredare bit av det där första tyget.
Men den är lång å andra sidan. Skarvar jag snyggt så kanske det funkar ändå? Eller så får jag skicka med en liten kudde som passar till. :)

Jag hittade 2 andra tyger i min jakt i klädkammaren.
De är bredare än det första. Har dock inte kollat hur breda.
Bild
Närbild på mönstret
Bild
Och nummer två
Bild
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
zmurfan: Vilket mått kan fodralet bli av det första tyget som jag tycker så mycket om?
Jag ska se om jag kan hitta innerkudde med rätt mått..

zandrama: Har du rekat mer tyg eller börjat sy eller vad är statusen på dig? :roll: :wink:
Micke var lite skeptisk mot tygvalet...så har du inte börjat sy så reka gärna och se om du hittar nått annat :roll:

ni andra som anmält intresse: Välkomna med tygförslag och jag ser fram emot era kuddar i min soffa :wink:
Användarens profilbild
Av zmurfan
ClaraochMeja skrev:zmurfan: Vilket mått kan fodralet bli av det första tyget som jag tycker så mycket om?
Jag ska se om jag kan hitta innerkudde med rätt mått..
Det är precis 44 cm i osytt skick. Ska mäta och kolla idag hur stort det kan tänkas bli i sytt skick. Återkommer.
Användarens profilbild
Av zandrama
ClaraochMeja skrev:zandrama: Har du rekat mer tyg eller börjat sy eller vad är statusen på dig? :roll: :wink:
Micke var lite skeptisk mot tygvalet...så har du inte börjat sy så reka gärna och se om du hittar nått annat :roll:
Jag visste inte om jag hade fått klartecken, så jag har inte börjat sy. Ska reka mer, men det blir efter midsommar. För nu håller vi på att packa och åker iväg ikväll.
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
zandrama: Åh ha det så härligt!!
Ingen brådska med överdragen! :D

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?